کد خبر: 598098
|
۱۴۰۱/۱۱/۳۰ ۲۰:۰۵:۱۸
| |

حشمت الله فلاحت، نماینده پیشین مجلس:

چینی‌ها میل دارند ایران همیشه تحت‌ تحریم باشد

حشمت الله فلاحت با اشاره به سفر سیدابراهیم رییسی به چین بر شفاف‌سازی تفاهم‌نامه‌هایی که دولت با چین امضا کرده است، تاکید کرد. او گفت که چینی‌ها میل دارند ایران همیشه تحت‌ تحریم باشد.

چینی‌ها میل دارند ایران همیشه تحت‌ تحریم باشد
کد خبر: 598098
|
۱۴۰۱/۱۱/۳۰ ۲۰:۰۵:۱۸

حشمت الله فلاحت، نماینده پیشین مجلس درباره سفر ابراهیم رییسی به چین گفت‌وگویی داشته است. 

به گزارش خبرآنلاین، بخش‌‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید: 

انتظار این است ۲۰ تفاهمنامه‌ای که دولت (با چین) امضاء آن را اعلام کرده، از حالت محرمانگی خارج شود و روالش هم همین است، چون تفاهمنامه‌ها باید طبق قانون به تایید مجلس هم برسند. دلیلش این است که سند بلندمدت همکاری راهبردی ایران و چین، سندی بود که هیچ وقت متنش اعلام نشد و سوالاتی را ایجاد کرد اما آن سند محرمانه ماند.

درست است که ایرانی‌ها در فرصت سوزی ید طولایی دارند و هم دردولت روحانی و هم دولت آقای رئیسی در موضوع مقابله با تحریم، فرصت‌ سوزی کردند، ولی اینطوری نیست که ایران قراردادهایش را تحت شرایط اضطرار ببندد.

در فضای مجازی، عنوان می شود که تخفیف‌های کلانی در فروش نفت به چین ارائه می شود؛ از هر بشکه چهار تا ۳۰دلار در هر بشکه تخفیف داده می شود. دولت روی این ارقام، اطلاعیه ای نداده است. ولی اگر این تخفیف به‌عنوان یک تفاهمنامه بلندمدت به اقتصاد ایران تحمیل شود، آن موقع حتی حفظ شرایط تحریمی علیه ایران به یک سیاست راهبردی در چین تبدیل می‌شود، یعنی چینی‌ها میل دارند که ایران همیشه تحت تحریم باشد تا تخفیف بگیرند.

انتظار این است که چینی‌ها بالاترین مناسبات اقتصادی و صدورسرمایه فناوری را به ایران داشته باشند، نه آن چیزی که در ایران تحت عنوان کالای چینی مطرح شده است. 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها