کد خبر: 595587
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۷ ۱۱:۲۹:۵۷
| |

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور سابق:

عفو رهبر انقلاب آغوش نظام را به روی همه فرزندان این کشور گشود

این همان حکمرانی اسلامی برگرفته از سیره نبوی است

رئیس دفتر حسن روحانی گفت: رهبر انقلاب آغوش نظام را به روی همه فرزندان این کشور گشودند؛ با تدبیر رئیس محترم قوه قضائیه این عطوفت شامل محکومان و متهمان شد اما باید تمام دانشجویان، هنرمندان، روزنامه‌نگاران، فعالان سیاسی و کنشگران اجتماعی و ایرانیان خارج از کشور را به چشم فرزندان عزیز این کشور دید که آغوش گشوده نظام همه آنها را دربرمی‌گیرد.

عفو رهبر انقلاب آغوش نظام را به روی همه فرزندان این کشور گشود
کد خبر: 595587
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۷ ۱۱:۲۹:۵۷

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور سابق با ابراز خرسندی از موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات ده‌ها هزار نفر از متهمان و محکومان حوادث اخیر گفت: این تدبیر رهبری معظم انقلاب، آغاز فصلی جدید در فضای سیاسی و اجتماعی کشور پس از رخدادهای چند ماه گذشته است که می‌تواند با رفع شکاف‌های پدیدآمده، انسجام و اتحاد ملی را تقویت کند.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی واعظی را در ادامه می‌خوانید:

  • پیام مهم عفو رهبری در آستانه چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، تاکید بر رافت و عطوفت نظام است؛ اینکه نظام اسلامی به چنان استحکام و قدرتی رسیده که همه محکومان و حتی متهمان را زیر چتر الفت و حمایت خود قرار می‌دهد و با معترضان با گذشت و مدارا رفتار می‌کند.
  • رهبر انقلاب آغوش نظام را به روی همه فرزندان این کشور گشودند؛ با تدبیر رئیس محترم قوه قضائیه این عطوفت شامل محکومان و متهمان شد اما باید تمام دانشجویان، هنرمندان، روزنامه‌نگاران، فعالان سیاسی و کنشگران اجتماعی و ایرانیان خارج از کشور را به چشم فرزندان عزیز این کشور دید که آغوش گشوده نظام  همه آنها را دربرمی‌گیرد.
  • این همان حکمرانی اسلامی برگرفته از سیره نبوی است؛ انس به جای انتقام، همدلی به جای طرد و جذب به جای دفع. این نگاه بسیط می‌تواند شامل همه جریانات و جنا‌ح‌های سیاسی شود و فضا را برای مشارکت گسترده مردم در آینده نظام مهیا کند.
  • این نگاه پدرانه رهبری به بهترین وجه می‌تواند انقلاب اسلامی را در سالگرد پیروزی‌اش برای نسل جوان تبیین و تعریف و پایگاه مردمی نظام را تقویت کند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها