آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان:

مردم بصیر ایران قدر خادمان واقعی خویش را می‌دانند

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: این نکته که امروز از شخصیتی مانند شهید مدرس(ره) با احترام یاد می‌شود اما آن دسته از نمایندگان هم‌دوره او که به وظایف خود در برابر مردم عمل نکردند، فراموش شده‌اند، نشان می‌دهد که مردم بصیر ایران قدر خادمان واقعی خویش را می‌دانند.

مردم بصیر ایران قدر خادمان واقعی خویش را می‌دانند
کد خبر: 585140
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۹ ۱۴:۱۵:۰۰

آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان صبح امروز (چهارشنبه، ۹ آذر، ۱۴۰۱) در جلسه این شورا با تبریک به مناسبت میلاد مبارک حضرت زینب (س) و روز پرستار به تشریح ابعاد شخصیتی این بانوی مکرم پرداخت و گفت: ایشان یک الگوی تمام عیار برای زندگی مومنانه هستند، چراکه در مراحل مختلف زندگی تصویری دقیق از یک انسان مومن و باتقوا را ترسیم کرده‌اند و این حاصل آشنایی ایشان با مبانی اسلام و عمل به احکام الهی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، وی با بیان اینکه حضرت زینب زیربنایی از علم و معرفت را به واسطه مادر گرامی‌شان حضرت زهرا (س) و پدر گرامی‌شان، حضرت علی (ع) کسب نموده‌اند و خود نیز در تربیت فرزندان شایسته الگویی ممتاز هستند، خاطرنشان کرد: بیان عبارت «ما رایت الا جمیلا» درباره وقایع کربلا، حاکی از اوج ایمان و معرفت و عرفان عمیق حضرت زینب(س) است.

جنتی یکی از ویژگی‌های بارز حضرت زینب را اطاعت پذیری مطلق از امام زمان خود عنوان کرد و اظهارداشت: در حماسه کربلا اوج این خصیصه حضرت زینب به نمایش گذاشته شد از این رو هرکس می‌خواهد در عرصه جهاد تبیین موفق شود باید به مطالعه دقیق سیره حضرت زینب در این حوزه بپردازد.

وی با اشاره به اینکه زندگی با برکت حضرت زینب تجلی‌گاه نقش‌آفرینی موثر اجتماعی زن مسلمان درعین رعایت کرامت انسانی است، تصریح کرد: نامیده شدن روز میلاد حضرت زینب به عنوان روز پرستار نیز افتخاری بزرگ برای جامعه پرستاری کشور است. حقیقتا پرستاران در روزهای سخت در کنار مردم ایران بوده‌اند و از بار مصیبت‌های آنها کاسته‌اند.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس(ره) و روز مجلس شورای اسلامی گفت: یاد این شهید والامقام را گرامی می‌داریم و روز مجلس را نیز به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تبریک می‌گوییم و از خداوند متعال می‌خواهیم به آنها در انجام وظایف قانونی و انقلابی‌شان توفیق عنایت فرماید.

وی افزود: مهم‌ترین دلیل توفیق شهید مدرس(ره) در انجام وظایف نمایندگی را در میان سخنان او می‌توان یافت؛ آنجا که می‌گوید: خداوند دو چیز را به من نداده است؛ یکی ترس و دیگری طمع که وقتی این دو چیز را نداشته باشی حرف‌های خود را می‌توانی صریح بیان کنید و حرص و طمع باعث ذلت انسان می‌شود.

جنتی در پایان تاکید کرد: این نکته که امروز از شخصیتی مانند شهید مدرس(ره) با احترام یاد می‌شود اما آن دسته از نمایندگان هم‌دوره او که به وظایف خود در برابر مردم عمل نکردند، فراموش شده‌اند، نشان می‌دهد که مردم بصیر ایران قدر خادمان واقعی خویش را می‌دانند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها