کد خبر: 563539
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۱۶:۲۴:۴۰
| |

دستگیری موبایل‌قاپان حرفه‌ای/ کلاهبردار مسکن مهر در تهران دستگیر شد

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری دو موبایل قاپ در محدوده غیاثی خبر داد.

دستگیری موبایل‌قاپان حرفه‌ای/ کلاهبردار مسکن مهر در تهران دستگیر شد
کد خبر: 563539
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۱۶:۲۴:۴۰

جلیل موقوفه ای اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت موبایل، دستگیری سارقان در دستور کار تیم عملیاتی کلانتری ۱۱۴ غیاثی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، به نقل از پلیس تهران، وی افزود: عوامل تیم عملیات بصورت نامحسوس حین گشت زنی در محدوده شاهد سرقت موبایل یکی از شهروندان توسط راکب و ترک نشین یک موتورسیکلت بودند و بی درنگ نسبت به دستگیری نفرات اقدام کردند که یکی از سارقین در محل دستگیر و دیگری موفق به فرار شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه طی اقدامات فنی صورت گرفته هویت و مخفیگاه متهم متواری شناسایی شد تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات منسجم پلیسی نفر دوم در مخفیگاه خود در کمتر از چند ساعت دستگیر شد، هر دو متهم ۲۸ و ۲۵ ساله از افراد سابقه دار هستند.

سرهنگ موقوفه ای با بیان اینکه تا کنون ۱۰ نفر از شکات این دو متهم را شناسایی کردند خاطرنشان کرد: از مخفیگاه متهمان چهار عدد گوشی و دیگر لوازم سرقتی و مواد مخدر کشف شد. 

دستگیری سارق خودرو 

سر کلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق خودرویی که پس از سرقت خودرو در حال خرد کردن آن بود، خبر داد.

سرهنگ محمد جلینی  اظهار داشت: عوامل گشت کلانتری ۱۱۴ غیاثی، شب گذشته، حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به فردی که در حال باز کردن قطعات یک دستگاه خودرو بود مشکوک شدند.

وی افزود: با استعلام پلاک انتظامی خودرو ، هیچ گونه سابقه ای نداشته ولی ماموران برای بررسی خودرو تغییر مسیر داده و در بررسی های فنی به دست آمد که این فرد مالک خودرو نبوده بلکه پس از سرقت در حال باز کردن قطعات آن بوده است .  

این مقام انتظامی تصریح کرد: سارق حرفه ای به جرم خود مبنی بر سرقت خودرو معترف شد و اظهار داشت به دلیل اعتیاد به مواد مخدر خودرو را سرقت و قصد فروش قطعات آن را داشته است.

دستگیری سارقان زورگیر 

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری دو سارق زورگیر در تهرانپارس خبر داد.

سرهنگ جلیل موقوفه ای گفت: در پی وقوع چند فقره زورگیری در محدوده تهرانپارس، دستگیری سارقان در دستور کار تیم عملیاتی کلانتری این محل قرار گرفت.

وی افزود: عوامل تیم عملیات بصورت نامحسوس در حال گشت زنی در محدوده بودند که مشاهده کردند موتورسیکلتی قصد سرقت از شهروندی را دارد که بلافاصله دستگیری متهمان در دستور کار قرار گرفت و پس از مدتی تعقیب و گریز، سارقان زمینگیر و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه از سارقان در لحظه سرقت دو عدد گوشی سرقتی که به تازگی سرقت کرده بودند به همراه یک قبضه چاقو کشف شد تصریح کرد: با انتقال سارقان به کلانتری پنج شاکی سارقان را شناسایی و متهمان به جرم خود مبنی بر زورگیری اعتراف کردند.

دستگیری فروشندگان چک های سرقتی 

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق و مالخر چک های سرقتی خبر داد.

سرهنگ جلیل موقوفه ای اظهار داشت: تیم عملیاتی کلانتری نواب در اقدامات فنی اطلاعاتی به دست آوردند که فردی در محدوده ناصر خسرو به فروش چک های سرقتی می پردازد که شناسایی و دستگیری وی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با شناسایی هویت مالخر و محل های تردد وی، در ادامه سارق چک های سرقتی نیز در محدوده محله نواب شناسایی شد و به دست آمد متهم بعد از سرقت چک ها از داخل خودرو، آنها را با قیمت معینی به مالخر می فروشد.

رییس پلیس پیشگیری تهران با بیان اینکه پس از هماهنگی های قضایی هر دو متهم در حال خرید و فروش چک سرقتی بازداشت شدند گفت: در بررسی های بیشتر از متهمان چند فقره چک سرقتی کشف و متهان به سرقت و خرید و فروش این چک ها معترف شدند. 

احتکار ۴ تن برنج لو رفت 

جانشین پلیس تهران بزرگ از کشف چهار تن برنج و ۷۰۰ عدد جفت کفش چرم تبریز احتکار شده توسط مأموران پلیس امنیت عمومی خبر داد.

سردار حمید هداوند گفت: در راستای مبارزه با قاچاق و احتکار کالا و ارزاق عمومی توسط افراد سودجو و دلال، موضوع به صورت ویژه در دستور مأموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت و یک انبار بزرگ کالا در محدوده محله ابوذر در این راستا توسط ماموران پایگاه دهم پلیس امنیت عمومی تهران شناسایی شد.

وی افزود: مأموران این پلیس با هماهنگی مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی صورت گرفته از این مکان چهار تن برنج و ۶۰۰ عدد جفت کفش چرم تبریز که توسط مالک انبار احتکار شده بود کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ، ارزش کالاهای کشف شده را ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: پس از تکمیل پرونده و پی جوئی انتظامی متهم به مرجع ذی صلاح معرفی شد.

دستگیری کلاهبردار حرفه ای مسکن مهر 

جانشین پلیس تهران بزرگ از دستگیری کلاهبردار حرفه ای که یک واحد مسکن مهر را به ۱۳ متقاضی فروخت و سپس متواری شده بود خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کردند. 

سردار حمید هداوند اظهار کرد: با وقوع کلاهبرداری‌ های متعدد از شهروندان با عنوان خرید مسکن مهر در منطقه پردیس، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفت. 

وی افزود: با تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص شد، متهم با جعل عنوان پیمانکار مسکن مهر یک واحد مسکونی را به ۱۳ مال باخته فروخته است و با دریافت پول ثمن مورد معامله از محل متواری و از تحویل مورد معامله خودداری کرده است.

جانشین پلیس آگاهی تهران ادامه داد: بنا بر سیاست موضوع کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی وارد عمل شدند و با اقدامات گسترده پلیسی مخفیگاه متهم را در شرق تهران شناسایی و با کسب مجوزهای لازم قضائی راهی محل مورد نظر شدند و در یک عملیات منسجم متهم را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری با شگرد جعل عنوان پیمانکار مسکن مهر معترف و کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها