کد خبر: 549456
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۹ ۱۶:۱۷:۴۶
| |

کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در یک دانشگاه اروپایی

​دانشگاه کوئینز اعلام کرد: ممکن است مجبور شود تا سال ۲۰۲۵ میلادی، ۱۵۰۰ ظرفیت پذیرش دانشجو خود را کاهش دهد.

کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در یک دانشگاه اروپایی
کد خبر: 549456
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۹ ۱۶:۱۷:۴۶

یکی از معاونین دانشگاه کوئینز بلفاست(QUB) در ایرلند شمالی اعلام کرد که وزارت اقتصاد این کشور از دانشگاه کوئینز خواسته برای کاهش بودجه خود تا میزان ۱۵ درصد برنامه‌ریزی کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از بی‌بی‌سی، یان گریر گفت که این بدان معناست که دانشگاه کوئینز بلفاست هیچ گزینه‌ای جز قبول کردن، کاهش هزار و ۵۷۵ نفری ظرفیت پذیرش خود تا سال ۲۰۲۵ میلادی ندارد.

مقامات وزارت اقتصاد این کشور اخیرا گفته‌اند که برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، به ناچار ظرفیت‌های دانشجویی را کاهش داده‌اند.

این دپارتمان همچنین افزایش تقریباً ۶۰ درصدی شهریه‌ها و پایان دادن به کمک هزینه نگهداری آموزشی(EMA) را مدل‌سازی کرده است که به افراد ۱۶ تا ۱۹ ساله با خانواده کم درآمد کمک می‌کند.

این اقدام در واکنش به کاهش احتمالی بودجه وزارت اقتصاد طی سه سال آینده و از دست دادن بخشی از بودجه اتحادیه اروپا(EU) است.

تقریباً سه چهارم بودجه سالیانه این دپارتمان صرف آموزش و مهارت‌هایی از جمله تأمین مالی دانشگاه‌ها، امور مالی دانشجویی، کالج‌ها و دوره‌های کارآموزی می‌شود.

تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی از ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند در کوئینز در حال حاضر توسط این دپارتمان به حدود ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر محدود شده است.

سقف حداکثر تعداد دانشجو برای دانشگاه‌های ایرلند شمالی توسط دپارتمان اقتصاد ایرلند تعیین می‌شود و بستگی به میزان بودجه در دسترس از این بخش دارد.

در حال حاضر، بیش از ۱۶ هزار دانشجوی ایرلند شمالی در حوزه آموزش عالی در سایر نقاط بریتانیا مشغول به تحصیل هستند.

آمار و ارقام منتشر شده از این کشور نشان می‌دهد که نشان می‌دهد که تنها یک سوم دانشجویان ایرلند شمالی که در نقاط دیگر بریتانیا فارغ التحصیل می‌شوند، برای کار به خانه بازمی گردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها