کد خبر: 544166
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۱ ۰۸:۰۱:۳۱
| |

علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس:

مجلس قانون لازم برای تحقق شعار سال را مصوب خواهد کرد

قرن جدید ، قرن شکوفایی ایران است

علیرضا سلیمی در رابطه با اقدامات مجلس درباره شعار سال گفت: در خصوص شعار سال هرکجا که نیازمند قانون باشیم، مجلس قانون لازم را مصوب خواهد کرد.

مجلس قانون لازم برای تحقق شعار سال را مصوب خواهد کرد
کد خبر: 544166
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۱ ۰۸:۰۱:۳۱

«علیرضا سلیمی» عضو هیئت رییسه مجلس یازدهم در رابطه با شعار سال «سال تولید دانش بنیان و اشتغال زایی» گفت: آنچه می تواند به تولید، جان و انرژی دهد؛ تولید مبتنی بر دانش است، تولید مبتنی بر دانش، اقتصادی تر است و موتور اقتصاد کشور را به سرعت به حرکت در می آورد. شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند با توان خود گره‌های بزرگی را در کشور باز کنند. همچنین شرکت های دانش بنیان توانستند در دوره تحریم گره های بزرگی را از سر راه کشور بردارند و اجازه ندادند مسیر خلاقیت در کشور ناهموار شود. 

به گزارش برنا، وی در ادامه بیان کرد: شرکت های دانش بنیان با اقتدار علمی بن بست ها را شکست دادند. قطعا با این شعاری که امسال انتخاب شده تحول معناداری را در اقتصاد کشور شاهد خواهیم بود. 

سلیمی مطرح کرد: تولید مبتنی بر دانش بنیان اقتصاد را قوت می بخشد و در حوزه رقابت ، کشور را در تراز کشور های پیش رو قرار خواهد داد. در بسیاری از حوزه ها ایران جزو ده کشور اول است و این شرکت های دانش بنیان بودند که این ظرفیت عظیم را برای کشور خلق کردند.

عضو هیئت رییسه مجلس عنوان کرد: تولیدات شرکت های دانش بنیان مبتنی بر نیاز های کشور است.باید در تولید نیاز سنجی شود.ورود شرکت های دانش بنیان به بسیاری از عرصه ها سبب شد تا انحصار موجود که در دست چند کشور قدرتمند است، شکسته شود. مانند تولید در حوزه واکسن. 

وی یادآور شد: باید به سمتی برویم که تحریم ها خنثی سازی شود، برای خنثی سازی تحریم ها چاره ای نداریم جز آنکه تولید را در کشور افزایش بدهیم. در سال ۱۴۰۱ که قرن جدید است فضای جدیدی در اقتصاد کشور حاکم خواهد شد و تولیداتمان بیش از گذشته است.قرن جدید قرن ایران اسلامی است و ما می توانیم کارهای بزرگی انجام بدهیم، قرن جدید ، قرن شکوفایی ایران است و اقتدار و عظمت ایران دو چندان خواهد شد.

وی در رابطه با اقدامات مجلس دربازه شعار سال گفت: در خصوص شعار سال هرکجا که نیازمند قانون باشیم، مجلس قانون لازم را مصوب خواهد کرد. در حوزه نظارت و پشتیبانی هم مجلس ورود خواهد کرد. مجلس بودجه شرکت های دانش بنیان را به طور معناداری افزایش داد و رصد خواهیم کرد تا اهداف محقق شود. انشالله با توجه به ظرفیت های مختلفی که در بودجه دیده شده فضای جدیدی را در حوزه پژوهشی کشور خواهیم داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها