کد خبر: 487969
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۰ ۱۷:۵۷:۰۷
| |

86 درصد برگ سبز چای، تولیدی چایکاران گیلان و مازندران درجه یک است

حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور درحاشیه بازدید از کارخانه چای مرحوم غروی در شبخوسلات شهر رانکوه شهرستان املش گفت: برداشت برگ سبز چای با کیفیت از اول اردیبهشت آغاز برداشت برگ سبز چای تاکنون 52 هزار و 800 تن برگ سبز چای به ارزش 336 میلیارد تومان از باغ‌های چای گیلان و مازندران برداشت شد که 86 درصد آن درجه یک و 14 درصد هم درجه دو است.

86 درصد برگ سبز چای، تولیدی چایکاران گیلان و مازندران درجه یک است
کد خبر: 487969
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۰ ۱۷:۵۷:۰۷

اعتمادآنلاین| حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور درحاشیه بازدید از کارخانه چای مرحوم غروی در شبخوسلات شهر رانکوه شهرستان املش گفت: برداشت برگ سبز چای با کیفیت از اول اردیبهشت آغاز برداشت برگ سبز چای تاکنون 52 هزار و 800 تن برگ سبز چای به ارزش 336 میلیارد تومان از باغ‌های چای گیلان و مازندران برداشت شد که 86 درصد آن درجه یک و 14 درصد هم درجه دو است.

وی گفت: تاکنون 136میلیارد تومان به حساب چایکاران واریز شده که 25 درصد سهم دولت تا 15اردیبهشت کامل پرداخت شده و تلاش می‌شود تا پایان چین اول تمام مطالبات چایکاران واریز شود.

جهانساز تصریح کرد: مدیران 166 کارخانه چای سازی برای خرید تضمینی برگ سبز چای با سازمان چای کشور قرارداد منعقد کرده اند که 6 کارخانه بیشتر از پارسال است.

رئیس سازمان چای کشور گفت: در زمان اصلاح ساختار چای 6 هزار هکتار باغ چای رها شد که به دنبال تامین منابع ارزان قیمت هستیم که به صورت تسهیلات در اختیار صاحبان این باغ‌ها قرار دهیم که با احیاء آن 10 هزار تن بر میزان تولید برگ سبز چای افزوده می‌شود.

50 هزار خانوار چایکار شمال کشور در گیلان و مازندران تاکنون از 22هزار هکتار از باغ هایشان چای برداشت کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها