کد خبر: 467806
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ۱۷:۴۶:۵۸
| |

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

بی توجهی به پروتکل ها موجب انتقال بیماری کرونا و حتی شدت و سرعت آن می شود

آبتین حیدرزاده معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: در مغازه های کوچک و دربسته تعداد زیادی از مشتری ها مشاهده می شود که حتی ماسک ندارند و این بی توجهی به پروتکل ها در این فضاها انتقال بیماری را موجب می شود و حتی شدت و سرعت می بخشد.

بی توجهی به پروتکل ها موجب انتقال بیماری کرونا و حتی شدت و سرعت آن می شود
کد خبر: 467806
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ۱۷:۴۶:۵۸

اعتمادآنلاین| آبتین حیدرزاده اظهار داشت: در مغازه های کوچک و دربسته تعداد زیادی از مشتری ها مشاهده می شود که حتی ماسک ندارند و این بی توجهی به پروتکل ها در این فضاها انتقال بیماری را موجب می شود و حتی شدت و سرعت می بخشد.

وی خاطر نشان کرد: مردم به هنگام خارج شدن از منزل و برای خرید و ورود به مغازه ها حتما باید ماسک داشته باشند ضمن اینکه مشتری ها خود باید نسبت به حضور مغازه ها و فروشگاه های شلوغ حساس باشند و بیرون منتظر بمانند و با فاصله و با تعداد کم ورود کنند تا احتمال انتقال بیماری کاهش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه بیان داشت: متاسفانه این روزها بیماران با حال بسیار بد و تنگی نفس به بیمارستان مراجعه می کنند که دلیلش ابتدا خوددرمانی در منزل و بعد مراجعه به مراکز درمانی است.

وی خاطر نشان کرد: باید با اولین علایم سرماخوردگی شامل گلودرد، تب، لرز و بدن درد به مراکز 16 ساعته "مراکز جامع سلامت" فعال در مناطق مختلف گیلان مراجعه شود.

حیدرزاده اظهار داشت: هم اکنون حدود 310 بیمار مبتلا به بیماری کووید 19 در بیمارستان های استان بستری هستند که 70 بیمار در بخش مراقبت های ویژه و بدحال هستند.

بر اساس آخرین آمارهای وزارت بهداشت و درمان؛ تاکنون یک میلیون و 615 هزار و 184 در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در ایران به 59 هزار و 899 نفر رسیده است.

تاکنون یک میلیون و 379 هزار و 922 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و 3 هزار و 720 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها