کد خبر: 452108
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۴ ۱۷:۱۷:۰۰
| |

شراره کاووسی، معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان:

35 درصد از اعتبارات استان مربوط به اعتبارات متوازن است

شراره کاووسی، معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، به ابلاغ 941 میلیارد تومان اعتبار برای امسال اشاره و با بیان اینکه 50 درصد آن مربوط به اعتبارات متوازن است، گفت: بیشترین سهم مربوط به تملک دارایی استان با مبلغ 235 میلیارد تومان بوده که حدود 44 درصد رشد اعتباری داشته است.

35 درصد از اعتبارات استان مربوط به اعتبارات متوازن است
کد خبر: 452108
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۴ ۱۷:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| شراره کاووسی معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان ظهر دوشنبه در نشست خبری تصویری با خبرنگاران به ابلاغ 941 میلیارد تومان اعتبار برای امسال اشاره و با بیان اینکه 50 درصد آن مربوط به اعتبارات متوازن است، گفت: بیشترین سهم مربوط به تملک دارایی استان با مبلغ 235 میلیارد تومان بوده که حدود 44 درصد رشد اعتباری داشته است.

وی با اشاره به اینکه سهم ارزش افزوده نسبت به سال قبل 25 درصد افزایش یافته است، افزود: دولت با وجود مشکل تحریم و شیوع کرونا در تخصیص‌ها مبلغ را افزایش داده و تمرکز بیشتر بر این است که تخصیص‌ها به صورت نقدی باشد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان به ابلاغ 236 میلیارد تومان اعتبار در بحث تملک استانی اشاره کرد و گفت: 176 میلیارد تومان معادل 75 درصد اعتبار تخصیص یافته که در مقایسه با سال گذشته با رشد 20 درصدی همراه بوده است.

تخصیص 75 درصدی اعتبارات توسعه و تکمیل راه‌های روستایی گیلان

کاووسی اظهار داشت: میزان، 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده مربوط به تأمین مالی پروژه‌های ورزشی، 31 درصد است که این میزان در سال گذشته 8 درصد بود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 75 درصد اعتبارات مربوط به توسعه و تکمیل راه‌های روستایی گیلان تخصیص یافته است، ادامه داد: میزان تخصیص‌ها امسال نسبت به سال گذشته شرایط مطلوب‌تری دارد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه امسال 33 طرح پروژه ملی خاص مربوط به استان داریم که اعتبارات مصوب شده برای آن 305 میلیارد تومان است، عنوان کرد: 33 طرح ویژه استانی نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به تخصیص 84 درصدی ردیف‌های مختلف اعتباری برای استان گیلان، افزود: این معادل 380 میلیارد تومان از 452 میلیارد تومان اعتبار مربوط به ردیف‌های مختلف استان 380 است.

کاووسی تصریح کرد: از این میزان اعتبار تخصیص یافته 126 میلیارد تومان مربوط به طرح‌های استانی ویژه است که امسال 81 درصد رشد داشتند.

وی با اشاره به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، گفت: تاکنون 158 میلیارد تومان ابلاغ اعتبار داشتیم که 100 درصد آن تخصیص یافته و برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان 52 پروژه احصا شده و برای پروژه‌های خاتمه یافتنی نیز 25 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

پیش بینی درآمد بیش از 2300 میلیارد تومانی برای سال آینده گیلان

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به پیش بینی درآمد دو هزار و 313 میلیارد تومانی برای سال آینده برای این استان، افزود: از این نظر در جایگاه شانزدهم کشور قرار داریم و در مقایسه با سال گذشته رشد 27 درصدی را شاهد هستیم.

کاووسی خاطرنشان کرد: 9 هزار و 900 میلیارد تومان برای میزان مصارف منابع استان گیلان در سال آینده پیش‌بینی شده که هزینه‌های جاری است و 854 میلیارد تومان آن مربوط به 24 دستگاه اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان اعتبارات تملک دارایی استان گیلان 427 میلیارد تومان است و در این باره جایگاه چهاردهم کشور را داریم، افزود: میزان اعتبارات متوازن هزار و 78 میلیارد تومان است که در این خصوص نیز رتبه 11 کشوری را داریم.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: 424 میلیارد تومان اعتبار مربوط به طرح‌های استانی ویژه است و به لحاظ سهم خواهی از بودجه ملی جایگاه خوبی نسبت به سایر استان‌ها داریم.

رشد 18 درصدی سهم گیلان در اعتبارات تملکی

کاووسی با بیان اینکه سهم گیلان در حوزه اعتبارات تملک استانی 18 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته‌ایم، افزود: در حوزه نفت و گاز نیز نسبت به سال قبل اعتبارات استان رشد داشته و امسال 6.1 درصد است.

وی با بیان اینکه در حوزه اعتبارات متوازن نسبت به سال قبل 93 درصد رشد داریم، ادامه داد: 35 درصد از اعتبارات استان مربوط به اعتبارات متوازن است.

کاووسی با اشاره به اینکه برای سال آینده 44 پروژه ملی برای گیلان پیش بینی شده که برخی از آنها نیز جدید هستند، تصریح کرد: 33 پروژه استانی ویژه نیز برای سال آینده در گیلان پیش‌بینی شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها