کد خبر: 450060
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ ۱۴:۱۳:۰۰
| |

غزل لطفی در یادداشتی مطرح کرد:

سخنی با وزیر آموزش و پرورش

آقای وزیر استرس و بلاتکلیفی که تا لحظه شروع سال تحصیلی به اولیا و دانش‌آموزان و معلمین و فرهنگیان تحمیل شد هنوز رنگ و اثرش در روح و روان همه باقی بود که شما با اعلام اعتقاد به برگزاری آزمون‌های حضوری به آن رنگ و تاثیری مضاعف دادید. 

سخنی با وزیر آموزش و پرورش
کد خبر: 450060
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ ۱۴:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| غزل لطفی در یادداشتی نوشت: هنوز استرس و بلاتکلیفی شروع سال تحصیلی از یادها نرفته که شما درگفت‌وگویی تلویزیونی خبر از برگزاری آزمون‌های نوبت اول مدارس به صورت حضوری داده‌اید. من هم به عنوان یک مادر از خطرات روحی و روانی مدت‌ها در خانه ماندن فرزندم آگاهم . می‌دانم که در آینده‌ای نه چندان دور با چالش اجتماع‌گریزی کودکانمان مواجه خواهیم شد.

اما آقای وزیر!

این موضوع را هم به خوبی می‌دانم که با همه چالش‌ها می‌توان روبه‌رو شد و برای هر کدام هم حتما راه‌حلی هست که شما که وزیر آموزش و پروش هستید حتما در سیستم پرورشی فعلی و مجازی هم راهکارهایی برای آن اندیشیده‌اید. بجز مرگ!

با چه تضمینی. الان که اپیدمی کرونا به کشور ما آنقدر سخت گرفته و مجبور به اعمال قرنطینه‌هایی سخت‌تر هستیم نسخه به حضور دانش‌آموزان می‌دهید؟


با چه ادله‌ای زمانی که بسیاری از آزمون‌های کشوری و دولتی(مثل آزمون وکالت و استخدامی) به تعویق افتاده، خواستار برگزاری آزمون‌های حضوری برای کودکان هستید؟

درست در این روزها که درگیر آمارهای سینوسی ابتلا و مرگ هستیم و هر بار که چند روزی قرنطینه سخت‌تر اعمال می‌شود شاهد کاهش این آمار‌ها هستیم و هر روز با انبوهی از توصیه‌ها مبنی بر عدم اجتماع حتی به صورت جمع‌های کوچک هستیم، چرا به ایرادات جدی اجتماع دانش‌آموزان در سالن‌های امتحانات توجه نمی‌شود و در یک برنامه تلویزیونی اعلام می‌کنید اصل بر حضور دانش‌آموزان برای برگزاری امتحانات است؟

از شما به عنوان وزیر آموزش و پرورش بیشتر انتظار می‌رفت تا در این شرایط راه‌حل‌هایی کاربردی به جهت برگزاری صحیح آزمون‌های مجازی پیشنهاد کنید نه اینکه با این‌ توجیه که بچه‌ها به صورت آنلاین آموزش دیده‌اند و ما باید مطمئن شویم آموزش‌ها صحیح و کافی بوده، امتحانات را به صورت حضوری برگزار خواهیم کرد. آن هم در این روزها که همه به گسترش فعالیت‌های خود در دنیای دیجیتال پرداخته‌اند و آموزش و پرورش باید اولین و مهم‌ترین آموزش‌ دهنده به کودکان باشد تا بتوانند از چالش‌های این دوران در آینده به عنوان تجربه و موقعیت استفاده کنند.


و ‌کلام آخر!


آقای وزیر
استرس و بلاتکلیفی که تا لحظه شروع سال تحصیلی به اولیا و دانش‌آموزان و معلمین و فرهنگیان تحمیل شد هنوز رنگ و اثرش در روح و روان همه باقی بود که شما با اعلام اعتقاد به برگزاری آزمون‌های حضوری به آن رنگ و تاثیری مضاعف دادید.


لطفا تجدید نظر کنید!

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها