کد خبر: 449171
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۱ ۱۲:۲۴:۰۰
| |

فرهاد دلق‌پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان؛

صادرات در استان گیلان 51 درصد افزایش یافت

فرهاد دلق‌پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، از افزایش 51درصدی صادرات استان طی هشت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

صادرات در استان گیلان 51 درصد افزایش یافت
کد خبر: 449171
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۱ ۱۲:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| فرهاد دلق پوش، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، از افزایش 51درصدی صادرات استان طی هشت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.


رِییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: طی هشت ماه گذشته در مجموع 637 هزار و 558 تن کالا به ارزش394 میلیون دلار از گیلان صادر شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی 36 درصد و ارزش دلاری 51 درصد افزایش را نشان می‌دهد.


وی عمده کالاهای صادرشده از استان را شامل محصولات نباتی، معدنی، صنایع غذایی، نساجی و تولیدات پلاستیکی عنوان و بیان کرد: این محصولات به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان و عراق صادر شده است.


دبیر کارگروه صادرات غیر نفتی استان گیلان در ادامه با اشاره به واردات استان طی این مدت تصریح کرد: در این زمان یک میلیون و 133 هزار و 17 تن کالا شامل اقلام اساسی به ارزش تقریبی 580میلیون دلار، محصولات شیمیایی، ماشین آلات صنعتی و قطعات آن از گمرکات استان به کشور وارد شده که از لحاظ ارزش دلاری یک درصد و از نظر وزنی 44 درصد افزایش دارد.


دکتردلق پوش گفت: با توجه به آمار ترکیب کالایی در سال جاری عمده واردات از گمرکات استان کالاهای اساسی از جمله غلات و نهاده‌های دامی، گوشت، روغن، کنجاله، سویا و خمیرکاغذ می باشد.


وی تصریح کرد: این کالاها از کشورهای روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، امارات متحده عربی، اوکراین، ترکیه و اکوادور به استان وارد شده است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین با اشاره به صادرات چمدانی از استان بیان کرد: طی هشت ماه گذشته افزون بر 418 تن کالا به ارزش یک میلیون و 673 هزار و 520 دلار به صورت چمدانی از گمرکات استان صادر شده است.


گمرکات گیلان بعلت موقعیت راهبردی و ژئوپلتیک همواره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است و همواره یکی ازگمرکات پیشرو در ارائه رویه‌های نوین تشریفات گمرکی و مکانیزاسیون بوده ‌است.

منبع: روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها