کد خبر: 661487
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۷ ۱۲:۳۰:۵۹
| |

آماری هولناک از سوءاستفاده جنسی آنلاین از کودک

تحقیق انجام‌شده نشان می‌دهد که سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون کودک در سراسر جهان قربانی استثمار و سوءاستفاده جنسی آنلاین می‌شوند.

آماری هولناک از سوءاستفاده جنسی آنلاین از کودک
کد خبر: 661487
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۷ ۱۲:۳۰:۵۹

موارد سوءاستفاده جنسی آنلاین هر روزه در سطح جهان در حال افزایش بوده و آمریکا و انگلیس کشور‌های پرخطر در این زمینه به‌حساب می‌آیند.

به گزارش میزان، محققان دانشگاه ادینبورگ، در آن‌چه که تصور می‌شود نخستین برآورد جهانی از مقیاس بحران باشد، دریافتند که ۱۲.۶ درصد از کودکان جهان در سال گذشته قربانی مکالمه‌های غیر توافقی، اشتراک‌گذاری و قرار گرفتن در معرض تصاویر و ویدیو‌های جنسی شده‌اند که معادل حدود ۳۰۲ میلیون کودک است.

نسبت مشابهی، یعنی ۱۲.۵ درصد در معرض درخواست آنلاین مانند مکالمه‌های جنسی ناخواسته قرار گرفته بودند که می‌تواند شامل ارسال پیامک، پرسش‌های جنسی و درخواست‌های عمل جنسی از سوی بزرگسالان یا سایر افراد باشد.

جرایم همچنین می‌تواند به شکل جذب جنسی باشد؛ جایی که مجرمان جنسی برای منتشر نکردن تصاویر از قربانیان پول طلب می‌کنند و از فناوری دیپ‌فیک (سرویس ساخت تصاویر جعلی با استفاده از هوش مصنوعی) سوءاستفاده می‌کنند.

این تحقیق نشان داد که آمریکا یک منطقه پرخطر در این زمینه است. طرح Childlight (چایدلایت) دانشگاه ادینبورگ، که هدف آن درک شیوع کودک آزاری است، شامل یک شاخص جهانی جدید است که نشان می‌دهد از هر ۹ مرد در آمریکا یک نفر (معادل تقریبا ۱۴ میلیون نفر) در مقطعی به جرایم آنلاین علیه کودکان اعتراف کرده است.

نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۷ درصد از مردان انگلیسی، معادل ۱.۸ میلیون نفر، همین موضوع را پذیرفته‌اند.

این تحقیق همچنین نشان داد که بسیاری از مردان اعتراف کرده‌اند که اگر مطمئن باشند که این جرایم مخفی نگه داشته می‌شود، به دنبال ارتکاب جرایم جنسی فیزیکی علیه کودکان خواهند بود.

موضوع بهره‌کشی جنسی از کودکان در انگلیس طی سال‌های اخیر به یکی از موضوع‌های نگران‌کننده در جامعه انگلیس تبدیل شده است.

براساس گزارش وزیر امنیت انگلیس، هیچ کودکی در صورت نظارت نشدن در فضای آنلاین ایمن نیست. به گفته او، حتی کودکان ۳ ساله فریب می‌خورند.

تلگراف، نوشت که براساس تحقیق‌های انجام شده از سوی بنیاد دیده‌بان اینترنت انگلیس، کودکان ۳ تا ۶ ساله از سوی شکارچیان فرصت‌طلب فریب می‌خورند. کودکان معمولا از طریق تلفن‌ها و دستگاه‌هایی که اغلب در خانه استفاده می‌شوند، هدف این افراد سودجو قرار می‌گیرند.

پل استنفیلد، مدیر اجرایی تحقیق طرح چایلدلایت، گفت: مقیاس این موضوع خیره‌کننده است و در انگلیس به تنهایی برابر است با تشکیل صفی از مجرمان مرد که می‌تواند از گلاسکو تا لندن کشیده شود؛ یا ورزشگاه ومبلی را ۲۰ برابر پر کند.

استنفیلد گفت: زمینه‌های کودک‌‎آزاری به قدری رایج است که موارد (جرایم جنسی آنلاین علیه کودکان) به‌طور متوسط هر ثانیه یک بار به سازمان‌های نظارتی و پلیس گزارش می‌شود.

او اضافه کرد: این یک بیماری همه‌گیر بهداشت جهانی است که برای مدت طولانی پنهان مانده بود. این موضوع در بسیاری از کشور‌ها رخ می‌دهد و به‌طور تصاعدی در حال رشد بوده و نیازمند یک واکنش جهانی است.

مدیر اجرایی تحقیق طرح چایلدلایت همچنین گفت: ما باید به‌طور فوری اقدام کنیم و این موضوع را باید به‌عنوان یک موضوع بهداشت عمومی که می‌توان از آن پیشگیری کرد، در نظر گرفت.

استفان کاوانا، مدیر اجرایی اینترپل، گفت که رویکرد‌های سنتی اجرای قانون برای کنترل این وضعیت با چالش روبرو هستند.

کاوانا گفت: ما باید با هم در سطح جهانی کار‌های بیشتری انجام دهیم، از جمله آموزش محققین متخصص، اشتراک‌گذاری داده‌ها و تجهیزات بهتر برای مبارزه موثر با این بیماری همه‌گیر و آسیب‌هایی که به جان میلیون‌ها کودک در سراسر جهان وارد می‌کند.

گریس تام، یک بازمانده سوءاستفاده جنسی از کودکان، که بنیاد گریس تام را تاسیس کرد، گفت که یک پایگاه داده متمرکز جهانی برای محافظت از کودکان ضروری است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها