کد خبر: 654017
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۹ ۲۲:۱۰:۰۸
| |

طبقه متوسط دیگر توان یاری‌گری به مستمندان را ندارد؛ سیاهه فقیران هر روز طولانی‌تر می‌شود

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:حالِ ما چنان خوب نیست که بتوانیم برای بدحالان چاره کنیم. با این تورم و گرانی، قشرِ متوسط که دست یاری گر داشت، روز به روز لاغر‌تر می‌شود. مردم به گروه برخورداران اضافه نمی‌شوند که سیاهه فقیران طولانی‌تر می‌شود.

طبقه متوسط دیگر توان یاری‌گری به مستمندان را ندارد؛ سیاهه فقیران هر روز طولانی‌تر می‌شود
کد خبر: 654017
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۹ ۲۲:۱۰:۰۸

روزنامه جمهوری اسلامی از افزایش فقر در کشور نوشته است.

به گزارش جمهوری اسلامی، شان مردم بزرگ ایران زندگی ناآرام نیست. این ناآرامی هم دارد بزرگی ما را چنان می‌تراشد که به فقرِ بزرگواری هم دچار می‌شویم. دست‌های دست‌گیر، روز به روز کم تعداد‌تر و در عوض به دست‌های نیازمندِ دست گیری، اضافه می‌شود. درگذشته وقتی دردِ دردمندی را مطرح می‌کردیم، بی‌شمار دستان کرامتمند و درمانگر به سوی ما دراز می‌شد. اما دریغا که امروز با آن روزهای غمگساری و مواسات خیلی فاصله دارد.

این روزنامه افزوده است: حالِ ما چنان خوب نیست که بتوانیم برای بدحالان چاره کنیم. با این تورم و گرانی، قشرِ متوسط که دست یاری گر داشت، روز به روز لاغر‌تر می‌شود. مردم به گروه برخورداران اضافه نمی‌شوند که سیاهه فقیران طولانی‌تر می‌شود. وقتی سبد معیشتی طبق پیش‌بینی صاخبنظران اقتصادی برای یال آینده وضعیتی بشدت بدتر از امسال خواهد داشت، معنایش این می‌شود که فرد صاحب شغل هم درصد قابل توجهی از مخارج را کم می‌آورد چه رسد به کسانی که شغل دائمی ندارند. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها