علی رضایی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه:

طبقه ضعیف جامعه از بین رفته است / طبقه متوسط در آستانه شکست قرار دارد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: مشکل جوامع جهان سوم، فقر و فساد و از همه مهمتر تبعیض است درحالی که اگر منابعی هست، باید برای همه باشد و نهادهای حمایتی با این حجم منابع باید بگویند که چه خدمتی به طبقات ضعیف جامعه کردند.

طبقه ضعیف جامعه از بین رفته است / طبقه متوسط در آستانه شکست قرار دارد
کد خبر: 530680
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۱۴:۵۱:۱۹

علی رضایی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه در خصوص بودجه ۱۴۰۱، اظهار کرد: واقعیت‌ها باید به مردم گفته شود و انقباضی و یا انضباطی بودن بودجه دردی از مشکلات مردم دوا نمی‌کند زیرا مردم انتظار دارند که وضع تولید، اشتغال و معیشت آنها بهبود یابد و هر بودجه‌ای که به بهبود معیشت مردم کمک نکند، ۲ ریال هم نمی ارزد. مرکز آمار، خط فقر را ۱۲ میلیون اعلام کرده است درحالی که بسیاری از طبقات ضعیف جامعه با یارانه ۴۵ هزار تومانی و حقوق روزمزد، معیشت خانواده را تامین می‌کنند.

به گزارش شفقنا، او تصریح کرد: ایران، کشور ضعیفی نیست؛ ما طلا، نفت و معادن بسیاری داریم پس کشور نباید اینگونه اداره شود اما متاسفانه فساد، رانت و تبعیض در کشور حاکم است و مشکل جوامع جهان سوم، فقر و فساد و از همه مهمتر تبعیض است درحالی که اگر منابعی هست باید برای همه باشد و نهادهای حمایتی با این حجم منابع باید بگویند که چه خدمتی به طبقات ضعیف جامعه کردند؟

عضو کمیسیون تلفیق بودجه خاطرنشان کرد: طبقه ضعیف جامعه از بین رفته است و در حال حاضر فشار روی طبقه متوسط است و این طبقه هم در آستانه شکست قرار دارد؛ یعنی ما اگر سرمایه اجتماعی را از دست بدهیم دیگر نمی توانیم آن را بدست بیاوریم. این درست نیست که صدای شکستن استخوان های مردم را بشنویم اما توجه نکنیم. ما در بودجه امسال ایراد و ابهامات جدی داریم در حالی که باید به معیشت مردم و تولید توجه کنیم تا رضایتمندی نسبی و حداقلی مردم تامین شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها