کد خبر: 652725
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۷ ۱۸:۵۳:۱۸
| |

روزنامه دنیای اقتصاد:

از دستفروشان مالیات بگیرید اما بیمه‌شان کنید

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر ضرورت مالیات‌ستانی از دستفروشان منتشر شد. تجربه سایر کشورها نشان می‌دهد با وجود مناسب بودن این اقدام، ضرورت دارد که به ازای این مالیات ‌خدماتی مانند بیمه تامین اجتماعی یا تشکیل اتحادیه برای دستفروشان در دستور کار سیاستگذار قرار گیرد.

از دستفروشان مالیات بگیرید اما بیمه‌شان کنید
کد خبر: 652725
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۷ ۱۸:۵۳:۱۸

روزنامه دنیای اقتصاد از دریافت مالیات از دستفروشان حمایت کرد اما در همین حال تاکید دارد که باید دستفروشان بیمه شوند.

به گزارش دنیای اقتصاد، طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر ضرورت مالیات‌ستانی از دستفروشان منتشر شد. تجربه سایر کشورها نشان می‌دهد با وجود مناسب بودن این اقدام، ضرورت دارد که به ازای این مالیات ‌خدماتی مانند بیمه تامین اجتماعی یا تشکیل اتحادیه برای دستفروشان در دستور کار سیاستگذار قرار گیرد.در چنین شرایطی هم اخذ مالیات توجیه پیدا می‌کند و هم افراد رغبت بیشتری به پرداخت آن پیدا می‌کنند.

این روزنامه افزوده است: بررسی تجربه سایر کشورها مانند ترکیه نیز نشان می‌دهد رسمیت بخشیدن به شغل دستفروشی و تعیین مکان و زمان مشخص برای این کار، تهیه یک چارچوب قانونی برای فعالیت دستفروشان و همچنین ایجاد یک اتحادیه یا اتاق اصناف برای پیگیری مطالبات دستفروشان می‌تواند در مسیر ساماندهی به فعالیت این گروه مفید باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲

    سلام من پول ندارم . دولت براساس اصل ۳۱قانون اساسی باید زمین رایگان در روستا به من دهد براساس کدملی من و من در آن زمین کشاورزی کنم.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها