کد خبر: 652661
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۶ ۱۰:۵۵:۲۴
| |

این رحم اجاره داده می‌شود!

روزنامه اینترنتی فراز نوشت: رحم اجاره‌ای یا به اصطلاح «مادر جایگزین» روشی است که در آن یک زن به عنوان مادر جایگزین، فرزند زوجی را که به روش‌های معمول قادر به بچه‌دار شدن نیستند در رحم خود حمل می‌کند.

این رحم اجاره داده می‌شود!
کد خبر: 652661
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۶ ۱۰:۵۵:۲۴

روزنامه اینترنتی فراز نوشت: رحم اجاره‌ای یا به اصطلاح «مادر جایگزین» روشی است که در آن یک زن به عنوان مادر جایگزین، فرزند زوجی را که به روش‌های معمول قادر به بچه‌دار شدن نیستند در رحم خود حمل می‌کند. این بین به شخصی که رحم خود را اجاره داده است «موجر» و به اجاره کنندگان رحم «مستاجر» می‌گویند. این قرارداد از ابتدای اجاره رحم بین شخص اجاره دهنده و گیرنده شکل می‌گیرد.  

قیمت رحم اجاره‌ای متغیر است. بر اساس یافته‌های خبرنگار فراز، نرخ رحم اجاره‌ای در ایران از ۴۰۰ میلیون تومان شروع و تا ۹۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد. البته ماهیانه نیز به فرد اجاره دهنده ۴ تا ۷ میلیون تومان پرداخت می‌شود و در صورت دوقلو بودن فرزند، حدود ۲۰ میلیون تومان به این هزینه اضافه می‌شود. این درصد هزینه‌ها بسته به طرفین تغییر می‌کند. سن فرد و وضعیت سلامتی نیز نقش مهمی در تعیین قیمت دارد.

معمولا داشتن سن زیر ۳۵ سال و سابقه حداقل یک حاملگی موفق، شرایطی است که فرد اجاره دهنده باید داشته باشد.  ما در بررسی‌های خود متوجه شدیم، قانون مشخصی در خصوص رحم اجاره‌ای وجود ندارد که به این موضوع نظارت کند.

اما در سال ۱۳۸۲ قانونی در خصوص اهدای جنین در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و در سال ۱۳۸۳ مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت. اجاره رحم بازاری است که در همه‌ی کشورها دیده می‌شود. آمار دقیقی از تعداد رحم اجاره‌ای در سطح دنیا نیست، اما طبق پیش‌بینی‌ها گفته می‌شود، تجارت این بازار جهانی تا سال ۲۰۳۲ به ۱۲۹ میلیارد دلار هم خواهد رسید.

در این بین افرادی به‌عنوان دلال و یا واسطه از این موضوع برای کسب درآمد خود سو استفاده می‌کنند و برای این‌که زوجین در صف انتظار قرار نگیرند، واسطه انجام این عمل می‌شوند. اما می‌خواهیم بدانیم این موضوع چه تبعات غیرقانونی را برای شخصی که از اجاره رحم خود پشیمان شده به همراه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها