کد خبر: 648476
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۶ ۲۰:۳۰:۰۰
| |

پای اتباع عربی و خارجی هم به بازار رحم اجاره‌‌ای در ایران باز شد!

یک واسط رحم اجازه‌ای در پاسخ به این پرسش که تا به حال پیش آمده که از کشورهای عربی یا غیرعربی به شما مراجعه کنند و بگویند این تخمک و این اسپرم، این را برای ما بارور کنید گفت: بله. از کشور خودشان کیس آوردند چون در کشور خودشان آن فناوری‌ای که اینجا هست وجود نداشته و اهداکننده را آورده‌اند. بعضی اوقات هم بوده که اهداکننده را از ایران به خارج برده‌اند که زایمان کند.

پای اتباع عربی و خارجی هم به بازار رحم اجاره‌‌ای در ایران باز شد!
کد خبر: 648476
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۶ ۲۰:۳۰:۰۰

​سایت جنایی ناگفته‌های یک واسط رحم اجاره‌ای را منتشر کرده است. 

به گزارش سایت جنایی، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

 

  • اکثر کسانی که می‌آیند مشکلات مالی دارند؛ یعنی این‌طور نیست که خانم از روی علاقه این کار را بکند و بیاید داروهای هورمونی را استفاده کند و رفت‌وآمد داشته باشد، وقت صرف کند و در آخر هزینه‌ای بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان دریافت کند. مساله مشکلات مالی است که آن هم [مبلغ دریافتی] بستگی به شرایط چهره، قد، وزن و... دارد. اکثرا چون شرایط مالی‌شان به گونه‌ای است که مجبور هستند این کار را انجام بدهند، خیلی کم پیش می‌آید که در دوره پذیرش‌مان یک خانم خودش بخواهد این کار را بکند؛ یعنی بحث مالی را توجه نداشته باشد.
  •  کسانی که تخمک اهدا می‌کنند معمولا رنج 10 تا 20 میلیون تومان را دریافت می‌کنند که آن هم به شرایط مرکز و شرایط فیزیکی‌ای که دارند بستگی دارد.
  • می‌دانید که از نظر ژنتیکی آن کیس باید شبیه به مادر و پدر ژنتیکی باشد؛ مثلا خانمی که کلا در خانواده‌اش پوست سفید، موهای مشکی و چشم‌های مشکی دارد، نمی‌تواند از کیسی که چشم‌های آبی و پوست سفید دارد تخمک دریافت کند، چون نمی‌خواهند ژنتیک‌شان را تغییر بدهند و قصد دارند همان را ادامه بدهند. معمولا یک‌سری از افراد چون می‌خواهند این ژنتیک را داشته باشند، می‌گردند [فردی را که شبیه خودشان است] پیدا کنند یا ما برای‌شان این کار را بکنیم. معمولا دوست دارند هزینه بیشتری بدهند، اما همان کیس شبیه خودشان باشد.
  • کسانی که رحم‌شان را در اختیار می‌گذارند سال گذشته حدود ۵۰ تا ۷۰ میلیون می‌گرفتند، اما فکر می‌کنم از بهمن‌ماه یا اسفندماه یک جهش مبلغ در مراکز تهران به وجود آمد که این مراکز با توجه به مریض‌هایی که از کشورهای دیگر می‌آمدند و مریض‌های آی‌پی‌دی آنها محسوب می‌شد یک‌باره دستمزدها را بالا بردند و تبدیل به مبلغی شد که در قانون‌شان نیست و حتی عرف هم نیست، اما مبلغ را به ۲۰۰ و خرده‌ای میلیون کشاندند.
  •  ما کیسی داریم که از شهرستان آمده و مشکل مالی دارد، اما دوست دارد که این کار را انجام بدهد. فکر کنید در شهر خودش می‌تواند کیسی را با 70 میلیون داشته باشد، اما چون جنین‌هایش تهران است مجبور است 250 میلیون پرداخت کند تا بتواند آن کار را انجام بدهد.
  • (تا به حال پیش آمده که از کشورهای عربی یا غیرعربی، اتباعی خارج از اتباع ایرانی به شما مراجعه کنند و بگویند این تخمک و این اسپرم، این را برای ما بارور کنید): بله. از کشور خودشان کیس آوردند چون در کشور خودشان آن فناوری‌ای که اینجا هست وجود نداشته و اهداکننده را آورده‌اند. بعضی اوقات هم بوده که اهداکننده را از ایران به خارج برده‌اند که زایمان کند یا بردند که آنجا پانچر بشود و انتقال بدهد؛ همان جا بچه را به دنیا بیاورد، تحویل بدهد و برگردد.
  •  هر خانم بابت هر ماه شیردهی که دارد حدود 5 تا 10 میلیون دریافت می‌کند.
  • خانمی داشتیم که سه بار ساراگِیت شده و هر سه بار هم فرزند سالمی تحویل داده و خودش هم 2 تا فرزند داشته است. ما مورد داشتیم که خانم 25 ساله بودند و بچه‌های خودش را به دنیا آورده و 2 بار هم ساراگِیت شده و الان که مجدد به 30 سالگی نزدیک شده دوست دارد دوباره این کار را انجام بدهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها