کد خبر: 650829
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۷ ۱۱:۳۱:۳۵
| |

بار بودجه شهرداری بر دوش تراکم‌فروشی و صدور پروانه ساختمانی؛ زاکانی چه خوابی برای تهران دیده است؟

روزنامه اعتماد نوشت: فارغ از تمام نقدها و بحث‌های درباره بودجه اما یک موضوع به ‌شدت مهم و خبرساز است؛ سهم حوزه ساخت و ساز از بودجه سال آینده شهرداری تهران و نگرانی درباره تراکم‌فروشی.

بار بودجه شهرداری بر دوش تراکم‌فروشی و صدور پروانه ساختمانی؛ زاکانی چه خوابی برای تهران دیده است؟
کد خبر: 650829
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۷ ۱۱:۳۱:۳۵

روزنامه اعتماد در گزارشی به تحلیل بودجه شهرداری تهران پرداخته است.

به گزارش اعتماد، در بخشی از این مطلب آمده است: فارغ از تمام نقدها و بحث‌های درباره بودجه اما یک موضوع به ‌شدت مهم و خبرساز است؛ سهم حوزه ساخت و ساز از بودجه سال آینده شهرداری تهران و نگرانی درباره تراکم‌فروشی.

کارشناسان می‌گویند چرا در حالی که دولت بودجه سال آینده کشور را کمتر از ۵۰ درصد افزایش داده، شهردار تهران «دخل پر پول» برای شهرداری تدارک دیده و آیا ریشه چنین نگاهی جز ساخت و ساز و تراکم‌فروشی است؟

ریشه این انتقادات اما به اعداد و ارقام بودجه برمی‌گردد که در تعریفی ساده به این صورت است: یکی رشد ۱۴۴ درصدی عوارض ساخت‌ و ساز در بودجه سال آینده و دیگری هم عدد ۹۳ همت از این بودجه است که به درآمد حاصل از صدور پروانه ساختمانی تکیه کرده است.

این اعداد به ما می‌گوید که شهرداری و زاکانی برنامه اصلی خود را رونق ساخت ‌و ساز مسکن در سال‌ پیش‌ رو گذاشته است. همه این اعداد بحث‌برانگیز درحالی است که در همین سال قرار است شهرداری تهران 17 هزار میلیارد تومان از املاک شهرداری را به فروش برساند تا خرج شهر تامین شود؛ اعدادی که به خوبی نگرانی درباره بودجه سنگین و انبساطی سال آینده پایتخت ایران را آن ‌هم در سال‌هایی که کمتر روز پاک به چشم می‌خورد، آشکار می‌کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها