کد خبر: 649750
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۸ ۰۷:۴۰:۰۰
| |

با وقوع زلزله بیش از ۷ ریشتر در تهران ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون نفر از بین خواهند رفت!

روزنامه اعتماد نوشت: با استناد به تلفات زلزله‌های مشابه با شرایط شهر تهران در کشورهای مختلف اگر زلزله‌ای با بزرگای بیش از ۷ در تهران اتفاق بیفتد بسته به زمان و کانون وقوع آن، ۵ تا ۲۰درصد جمعیت (در حدود نیم تا ۲ میلیون نفر از جمعیت شهر تهران) از بین خواهند رفت.

با وقوع زلزله بیش از ۷ ریشتر در تهران ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون نفر از بین خواهند رفت!
کد خبر: 649750
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۸ ۰۷:۴۰:۰۰

«آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی و آتش پس از زلزله تهران» عنوان یادداشت مهدی زارع برای روزنامه اعتماد است که در آن آمده: آتش‌سوزی البته می‌تواند در هر زمانی اتفاق بیفتد، اما پس از زلزله، احتمال شروع آتش‌سوزی بیشتر است و می‌تواند سریع‌تر گسترش یابد. زمین‌لرزه باعث تکان و حرکت زمین می‌شود که می‌تواند باعث ترک خوردن لوله‌های گاز و آسیب به خطوط برق، سیم‌کشی برق و لوازم خانگی شود. روانگرایی، که در آن خاک‌های دانه‌ای سیلت یا شنی، به مایع گل آلودی تبدیل می‌شوند، می‌توانند به لوله‌ها و ساختمان‌ها آسیب وارد کنند. خسارت زلزله می‌تواند جاده‌ها را مسدود کند تا لوله‌های آسیب‌دیده آب به راحتی در دسترس نباشد. زباله‌ها می‌توانند در شکاف‌های بین ساختمان‌ها بیفتند و به گسترش آسان‌تر آتش کمک کنند. البته قطع برق ممکن است باعث تاخیر در شروع آتش‌سوزی شود. با این حال، لوازم خانگی آسیب‌دیده و سیم‌کشی ممکن است باعث آتش‌سوزی هنگام روشن شدن مجدد برق شود. سابقه موضوع نشان داد که حادثه آتش‌سوزی بیمارستان گاندی را باید تلنگری برای ارزیابی سریع و جدید و اقدام فوری برای ایمنی در آتش‌سوزی - به ویژه پس از هر زلزله -  در تهران تلقی کرد.

با استناد به تلفات زلزله‌های مشابه با شرایط شهر تهران در کشورهای مختلف اگر زلزله‌ای با بزرگای بیش از ۷ در تهران اتفاق بیفتد بسته به زمان و کانون وقوع آن، ۵ تا ۲۰درصد جمعیت (در حدود نیم تا ۲ میلیون نفر از جمعیت شهر تهران) از بین خواهند رفت.

متن کامل این یادداشت را در روزنامه اعتماد بخوانید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها