کد خبر: 645497
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ ۱۳:۲۰:۵۱
| |

قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه در دانشگاه تهران ساختمان می‌سازد

رئیس دانشگاه تهران اعلام کرد: برای احداث ساختمان جهت دانشکده‌های تازه تأسیس، توسعه مؤسسه ژئوفیزیک و دانشکده‌های قدیم که فاقد محیط فیزیکی مناسب هستند، با قرارگاه خاتم‌الانبیاء مذاکراتی داشته‌ایم تا با استفاده از فناوری‌های جدید ساختمانی و هزینه‌های حداقلی در سریع‌ترین زمان ممکن و بهره‌گیری از تلفیق سازه‌های پیش‌ساخته و سازه‌های ثابت، عملیات احداث این ساختمان‌ها انجام شود

قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه در دانشگاه تهران ساختمان می‌سازد
کد خبر: 645497
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ ۱۳:۲۰:۵۱

سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران درباره احداث ساختمان برای دانشکده‌های تازه تأسیس نیز اعلام کرد: برای احداث ساختمان جهت دانشکده‌های تازه تأسیس، توسعه مؤسسه ژئوفیزیک و دانشکده‌های قدیم که فاقد محیط فیزیکی مناسب هستند، با قرارگاه خاتم‌الانبیاء مذاکراتی داشته‌ایم تا با استفاده از فناوری‌های جدید ساختمانی و هزینه‌های حداقلی در سریع‌ترین زمان ممکن و بهره‌گیری از تلفیق سازه‌های پیش‌ساخته و سازه‌های ثابت، عملیات احداث این ساختمان‌ها انجام شود که اقدامی بی‌نظیر در حوزه عمرانی خواهد بود. همچنین یک مجتمع خوابگاهی ۵۰۰ واحدی با استفاده از این روش ظرف ۱۴ ماه در جنب خوابگاه شهید چمران احداث خواهد شد. ساختمان‌های دانشکده‌های جدید نیز قرار است ظرف ۶ ماه احداث و تحویل دانشگاه تهران شود.

به گزارش ایلنا، مقیمی یبا اشاره به برگزاری رویداد بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه تهران، ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در راه وحدت این دو نهاد که نماد دینداری و علم هستند قدم‌های مثبت و واقعی برداریم. قطعاً مسیر موفقیت توأم شدن علم و اخلاق و دین است که ما را به آن هدف واقعی و چشم‌انداز نهایی ما که آخرت‌گرایی است، رهنمون می‌کند. یعنی همه تلاش‌های ما در زندگی اعم از تلاش‌های علمی و اجتماعی در نهایت باید به سعادتمندی اخروی رهنمون شود.

وی افزود: برای اینکه به این سعادتمندی برسیم قاعدتاً به ابزارهایی نیاز داریم و در همین راستا ابزارهای مادی و ابزارهای طبیعی می‌توانند به همان اندازه مقدس باشند؛ چراکه می‌خواهند ما را به یک هدف مقدس برسانند. بنابراین علم هم در محیط دانشگاه و هم در محیط حوزه، مقدس است؛ مشروط بر اینکه مبتنی بر هدف‌گرایی اصلی و نهایی یعنی آخرت‌گرایی باشد. اگر اینگونه نباشد، ولو اینکه علم در حوزه هم باشد، آن علم مقدس تلقی نخواهد شد؛ ای بسا ممکن است که باعث سقوط و نزول عالم و بشر هم بشود. به همین ترتیب اگر هدف اصلی علم در دانشگاه نیز آخرت‌گرایی نباشد، آن علم را نمی‌توان مقدس دانست.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: بنابراین مبنایی که ما برای علم و معرفت داریم در جهت هدف نهایی ما یعنی قرب الهی است و اگر این امر محقق شود، همه علوم مقدس هستند؛ همانگونه که آیت‌الله جوادی آملی اشاره می‌کنند که آنچه در حوزه اتفاق می‌افتد تعبیر و تفسیر قول خداوند است و در دانشگاه هم فعل خداوند تبیین می‌شود؛ بنابراین با این رویکرد، علم هم در حوزه و هم در دانشگاه در زمره علوم دینی است. همه ما تلاش‌مان این است که دانشگاه از آخرین دستاوردهای علمی دنیا برای هدف نهایی یعنی سعادت دنیا و آخرت استفاده نماید و این تلاش‌ها حتماً مقدس و قابل تقدیر است. لذا امیدوارم که فضایی ایجاد شود تا ما بتوانیم در تعاملی که بین حوزه و دانشگاه صورت می‌گیرد، در رسیدن به این هدف مقدس موفق شویم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها