کد خبر: 644695
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۵ ۱۱:۱۰:۴۷
| |

پاسخ وزیر آموزش‌وپروش به آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان که دانش‌آموزان را تهدید می‌کند؛ در تریبون عمومی اعلام نمی‌‌کنم!

وزیر آموزش و پرورش درخصوص اینکه چند درصد دانش‌آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند و چه آسیب‌هایی آنها را تهدید می‌کند، گفت: آسیب‌های دانش‌آموزان را هیچ وقت در تریبون‌های عمومی اعلام نمی کنند.

پاسخ وزیر آموزش‌وپروش به آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان که دانش‌آموزان را تهدید می‌کند؛ در تریبون عمومی اعلام نمی‌‌کنم!
کد خبر: 644695
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۵ ۱۱:۱۰:۴۷

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش درخصوص اینکه چند درصد دانش‌آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند و چه آسیب‌هایی آنها را تهدید می کند، بیان کرد: آسیب های اجتماعی که دانش آموزان را تهدید می کند یا با آن درگیر هستند، در مرحله پردازش است و باید اقدامات لازم در این خصوص صورت بگیرد، اما آسیب های دانش آموزان را هیچ وقت در تریبون های عمومی اعلام نمی کنند.

به گزارش شفقنا، وی گفت: آسیبی های اجتماعی دانش آموزان در حقیقت یک تصویری از آسیب های جامعه است. کودکان طلاق، کودکان کار و مهاجران همه اینها در معرض آسیب هستند که آسیب های آنها باید شناسایی و برطرف شود.

وی اظهار داشت: در این خصوص با نهادهای مختلف در تعامل تنگاتنگ هستیم. ائتلاف ملی «نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان» باید شکل بگیرد و آموزش و پرورش در این موضوع دست یاری به سوی همه دراز کرده و پیامش هم این است که همه به مدرسه بازگردید چرا که راه اصلاح پایدار «مدرسه» است. اگر از مدرسه شروع کنیم، انشاالله اصلاحات اساسی صورت می گیرد.

وزیر آموزش و پرورش در گفت وگو با شفقنا در پاسخ به انتقاد برخی نسبت به اینکه «طی سالیان متمادی هرگز از معلمان برای تدوین سیاست‌های آموزشی، استفاده و نظرخواهی نشد» نیز گفت: در حال دریافت نظرات معلمان در حوزه های مختلف هستیم مثلاً در حوزه برنامه ریزی آموزشی و کتاب های درسی، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش کشور یک سامانه ای تحت عنوان https://nazar.roshd.ir/  ایجاد کرده که همه می توانند در این سامانه نظر دهند و به این نظرات توجه می شود.

آقای صحرایی تأکید کرد: معلمان محور هر تحولی در آموزش و پرورش به طور خاص و در کشور به طور عام هستند. من فکر می کنم که لااقل آغوش این دولت به روی معلمان و دریافت نظر آنها بسیار گشوده است. گفت وگوی با معلمان هم که در شاد شروع شده سابقه قبلی نداشته بنابراین اگر نقدی وجود دارد که به جان می پذیریم و معلمان را مهم می دانیم، خواهش می کنیم، ببینیم چه بوده ایم و چه شده ایم و بعد چه می خواهیم بشویم. حتما باید به سمت مسیر تعالی پیش برویم، ولی به نظرم نسبت به گذشته تعامل با معلمان بیشتر شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها