کد خبر: 644198
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۰ ۱۸:۲۵:۱۲
| |

هشدار نارنجی برای لرستان؛ سامانه بارشی جدید وارد کشور شد

اداره کل هواشناسی لرستان در پی ورود سامانه بارشی جدید به این استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

هشدار نارنجی برای لرستان؛ سامانه بارشی جدید وارد کشور شد
کد خبر: 644198
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۰ ۱۸:۲۵:۱۲

اداره کل هواشناسی لرستان در پی ورود سامانه بارشی جدید به استان از بامداد چهارشنبه ۲۲ آذرماه تا بعدازظهر پنج شنبه هشدار سطح نارنجی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، کارشناس هواشناسی گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی با آغاز فعالیت سامانه بارشی جدید در استان بارش باران، رعدوبرق، رگبار برف در شهر‌های سردسیر، بارش برف در مناطق کوهستانی و گردنه ها، وزش باد نسبتا شدید تا شدید قابل پیش بینی است.

زینب اکبری افزود: لغزندگی سطح جاده‌ها، جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، کولاک برف در محور‌های مواصلاتی کوهستانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، لغو فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی، خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی از مخاطرات این پدیده جوی در استان خواهد بود.

وی گفت: با توجه به فعالیت این سامانه بارشی در استان پاکسازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها و آبروها، اجتناب از سفر‌های غیر ضروری، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، خطر ریزش کوه، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، اقدامات لازم برای حفاظت از محصولات کشاورزی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم توصیه می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها