کد خبر: 643159
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۲ ۱۶:۳۰:۰۰
| |

ادعای رئیس شورای شهر تهران: دستگاه‌هایی که مازوت‌سوزی می‌کنند پلمپ شده‌اند

مهدی چمران با بیان اینکه آلودگی هوا یک موضوع دائمی شده گفت: دفعه پیش یکی از اعضا در خصوص مازوت‌سوزی نظریه داد که البته رسما تکذیب شد بنده هم گفتم تا جایی که می‌دانم دستگاه‌هایی که مازوت‌سوزی می‌کنند پلمب شده‌اند البته بنده برای استان تهران خبر دارم و از سایر استان‌ها بی‌خبرم.

ادعای رئیس شورای شهر تهران: دستگاه‌هایی که مازوت‌سوزی می‌کنند پلمپ شده‌اند
کد خبر: 643159
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۲ ۱۶:۳۰:۰۰

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده اگر درخت می‌کاشتیم آلودگی هوا نداشتیم و همچنین قرار بود امروز طرح ترافیک فروخته نشود ولی فروخته شده گفت: من هم از رادیو شنیدم که امروز فروش طرح ترافیک نداریم احتمالا به گوش مسؤولین نرسیده است موضوع را دنبال می‌کنیم ببیم قضیه چیست.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه آلودگی هوا یک موضوع دائمی شده گفت: دفعه پیش یکی از اعضا در خصوص مازوت‌سوزی نظریه داد که البته رسما تکذیب شد بنده هم گفتم تا جایی که می‌دانم دستگاه‌هایی که مازوت‌سوزی می‌کنند پلمب شده‌اند البته بنده برای استان تهران خبر دارم و از سایر استان‌ها بی‌خبرم. 

چمران در خصوص گازوئیل مصرفی در شرکت واحد گفت: بر اساس اعلام شرکت نفت این گازوئیل استاندار است.

وی در خصوص بنزین مورد استفاده در شهر گفت: سال قبل گفته شد گوگرد به آن گرفته شده است اما بالاخره سوخت آلودگی‌هایی دارد. تا وقتی این همه اتومبیل در شهر حرکت کنند قطعا آلودگی به قوت خود باقی است. 

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: تعطیلی مدارس در کاهش آلودگی تأثیری ندارد موضوع ‌آلودگی را هم یک شبه، نمی‌توان حل کرد اگر واگن‌ها وارد شوند قدری مشکلات حل می‌شوند.

وی در خصوص ورود اتوبوس‌های برقی گفت: قرار است 2 هزار دستگاه اتوبوس برقی وارد شود که البته هزینه‌اش بالاست کار نهایی نشده است اما شکرت‌های چینی می‌توانند روزی 400 دستگاه اتوبوس بسازند اگر این اقدامات انجام شود می‌توان آلودگی هوا را تا حدودی کم کرد البته باز هم این موضوع نیازمند همکاری مردم است که کمتر از اتومبیل شخصی استفاده کنند.

چمران ادامه داد: شهرداری و شورا اقداماتی انجام داده‌اند و شورا یک سوم اعتبارات را به حمل  و نقل اختصاص داد که این بی‌نظیر است شهرداری هم قراردادی بسته است اتوبوس‌سازان داخلی نمی‌توانند بیشتر از 50 اتوبوس تحویل دهند واین چاره کار نیست. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها