کد خبر: 643116
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۲ ۰۹:۴۰:۰۵
| |

توصیه تلفنی سردار سلیمانی وسط جنگ با داعش برای رسیدگی به آهوهای نزدیک مقر سپاه چه بود؟

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: سردار سلیمانی به هم رزمش که در یکی از پادگان های سپاه قدس در تهران بود، ‌گفت که شنیده‌ام در تهران برف سنگینی باریده است؛ با این برف، آهوهایی که در کوه نزدیک پادگان مقر سپاه حضور دارند، حتما برای پیدا کردن غذا به اطراف پادگان می‌آیند. همین امروز به اندازه کافی علوفه تهیه کنید و در چند محل قرار دهید که این حیوانات از گرسنگی تلف نشوند.

توصیه تلفنی سردار سلیمانی وسط جنگ با داعش برای رسیدگی به آهوهای نزدیک مقر سپاه چه بود؟
کد خبر: 643116
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۲ ۰۹:۴۰:۰۵

سرهنگ جمشید محبت خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور خاطره‌ای جالب قاسم سلیمانی درباره نگاه این سردار شهید به محیط‌زیست روایت کرده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین او در نقل این خاطره گفت: «یکی از همرزمان نزدیک به شهید حاج قاسم سلیمانی می گفت که در یکی از روزهای فصل زمستان سردار سلیمانی که در بحبوحه بحران داعش در عراق حضور داشت، ‌با اوتماس گرفت و سفارش جالب و عجیبی کرد. شرایط به گونه ای بود که صدای تیر اندازی ممتد به وضوح به گوش می رسید و معلوم بود که سردار سلیمانی در شرایط جنگی قرار دارد. سردار سلیمانی در این تماس به هم رزمش که در یکی از پادگان های سپاه قدس در تهران بود، ‌گفت که شنیده ام در تهران برف سنگینی باریده است؛ با این برف، آهو هایی که در کوه نزدیک پادگان مقر سپاه حضور دارند، حتما برای پیدا کردن غذا به اطراف پادگان می آیند. همین امروز به اندازه کافی علوفه تهیه کنید و در چند محل قرار دهید که این حیوانات از گرسنگی تلف نشوند.»

محبت خانی ادامه داد: «همرزم شهید سلیمانی در ادامه خاطره شهید سردار سلیمانی می‌گوید: ‌چون آن زمان فرمانده بودم، سریع اقدام کردم و علوفه هایی رابرای حیوانات و حیات وحش اطراف پادگان مهیا کردم. بعد از ظهر با کمال تعجب دوباره سردار سلیمانی تماس گرفت و پیگیر سفارشی که برای تامین غذای حیوانات کرده بود شد که خیال ایشان را راحت کردم و گفتم، سفارشی که کرده بودید انجام شد. اما طاقت نیاوردم و از ایشان پرسیدم که در این شرایط سخت که با داعش درگیر هستید چگونه به فکر آهوهای مقر افتادید؟ سردار سلیمانی در جواب گفت که من به شدت به دعای خیر آنها اعتقاد دارم.»

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در ادامه گفت‌وگو با همشهری ادامه داد: «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شرایط جنگی و بحرانی مبارزه با داعش نگران غذای حیوانات بود. این موضوع نشان از قلب بزرگ ایشان و اهمیت حفاظت از حیات وحش تاکید داشت. به همین خاطر است که این خاطره به یاد ماندنی را در قالب پوستری منتشر کرده و در بین نیروها و کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست توزیع کرده ایم که یادآور اهمیت حفاظت از حیات وحش و محیط زیست باشد. من هم این پوستر را در اتاقم نگهداری می کنم.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها