کد خبر: 641908
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۲ ۰۸:۰۰:۱۳
| |

اعتراف نائب رئیس مجلس به معضل کمبود پرستار: دولت هر روز تخت بیمارستانی افتتاح می‌کند اما پرستار نداریم

مجتبی ذوالنوری گفت: وزارت بهداشت هرروز تخت‌های بیمارستانی جدید افتتاح می‌کند که اقدام مثبتی است، اما باید به ازای هر تخت بیمارستانی که اضافه می‌شود به فکر نیروی انسانی پزشک و پرستار نیز باشیم؛ در حال حاضر بر اساس استاندارد‌های موجود، کمبود جدی پرستار برای مراکز بهداشتی و درمانی داریم.

اعتراف نائب رئیس مجلس به معضل کمبود پرستار: دولت هر روز تخت بیمارستانی افتتاح می‌کند اما پرستار نداریم
کد خبر: 641908
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۲ ۰۸:۰۰:۱۳

مجتبی ذوالنوری، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که کمبود پرستار باعث تحمیل اضافه‌کاری اجباری به پرستاران شده است، گفت: باید به ازای هر تخت بیمارستانی که اضافه می‌شود به فکر نیروی انسانی پزشک و پرستار نیز باشیم؛ در حال حاضر بر اساس استاندارد‌های موجود، کمبود جدی پرستار برای مراکز بهداشتی و درمانی داریم.

به گزارش ایسنا، اظهار کرد: مطالبات پرستاران خارج از وسع دستگاه‌های مربوطه نیست؛ مشکلات واقعی است که به خوبی قابل درک کردن است.

وی افزود: امروز بیش از ۲۲۰ هزار پرستار فعال و بیش از ۲۰ هزار پرستار بیکار در کشور داریم؛ نیرو‌های طرحی به صورت داوطلبانه همه هستی خود را در دوران کرونا در طبق اخلاص گذاشتند. مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری دستور رسیدگی به وضعیت این پرستاران را دادند، اما این دستورات به طور کامل اجرایی نشده است.

ذوالنور با بیان این‌که کمبود پرستار باعث تحمیل اضافه‌کاری اجباری به پرستاران شده است، گفت: وزارت بهداشت هرروز تخت‌های بیمارستانی جدید افتتاح می‌کند که اقدام مثبتی است، اما باید به ازای هر تخت بیمارستانی که اضافه می‌شود به فکر نیروی انسانی پزشک و پرستار نیز باشیم؛ در حال حاضر بر اساس استاندارد‌های موجود، کمبود جدی پرستار برای مراکز بهداشتی و درمانی داریم.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بار بسیاری از پزشکان آن‌کال (در دسترس) ما را پرستاران به دوش می‌کشند در این شرایط تعرفه خدمات پرستاری از مردم دریافت می‌شود، اما به دست پرستاران نمی‌رسد.

وی با اشاره به تاخیر در پرداخت کارانه پرستاران گفت: باتوجه به میزان تورمی که در کشور وجود دارد ارزش دریافتی‌های پرستاران به دلیل تاخیر ایجاد شده در پرداخت، کاهش پیدا می‌کند

ذوالنوری با اشاره به مهاجرت پرستاران بیان کرد: فاصله پرداختی به پرستاران با کشور‌های همسایه باعث مهاجرت آن‌ها به کشور‌های دیگر می‌شود حال اینکه بابت پرورش این نیرو‌ها هزینه می‌شود و پرستاران سرمایه‌های نظام سلامت کشور هستند که خروج آن‌ها، به مثابه خروج سرمایه از کشور است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها