کد خبر: 640826
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۳ ۲۰:۰۰:۰۰
| |

روزنامه جوان:

زندان دانشگاهی برای آموزش آموزه‌های مجرمانه است

روزنامه جوان نوشت: بروز اعمال مجرمانه در زندان و بیرون از زندان که عمدتاً از سوی مجرمان سابقه‌دار در حال رقم خوردن است، نشان می‌دهد زندان به جای اینکه محلی برای اصلاح رفتار مجرمان باشد همچنان به عنوان دانشگاهی برای آموزش آموزه‌های مجرمانه فعال است.

زندان دانشگاهی برای آموزش آموزه‌های مجرمانه است
کد خبر: 640826
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۳ ۲۰:۰۰:۰۰

روزنامه جوان تاکید کرده که زندان دانشگاهی برای آموزش آموزه‌های مجرمانه است.

به گزارش جوان، بر اساس اعتراف‌ مجرمان، امکان دسترسی به همه ابزار مجرمانه در زندان‌ها فراهم است. خرید و فروش موادمخدر در زندان‌ها همانطور که در جامعه امری بدیهی تلقی می‌شود در زندان‌ها هم شیوع دارد. براساس اعتراف‌هایی که مجرمان در جریان دادرسی‌ها انجام می‌دهند، عمده مجرمانی که برای اولین بار قدم به زندان می‌گذارند از مجرای همنشینی با مجرمان سابقه‌دار در چرخه جرم تثبیت می‌شوند، آن دسته از مجرمانی که سوابق و دوران محکومیت نزدیک به‌هم دارند، ترجیح‌شان این است که بعد از آزاد شدن با فعال شدن باندی که آن را در زندان تشکیل داده‌اند، اهدف خود را دنبال کنند. مدیریت باند‌هایی که در زندان‌ها شکل می‌گیرد، به عهده مجرمانی است که از سوابق بالایی برخوردار هستند و به دلیل تجربه‌ای که در جریان بازداشت و تحمل حبس پیدا کرده‌اند، می‌توانند دوران حیات مجرمانه طولانی‌تری داشته باشند. 

این روزنامه افزوده است: مثلاً اعضای باندی که در جریان سرقت خودرو مهارت بالایی دارند با اعضای باندی که در جریان جعل و سندسازی فعال هستند تبانی می‌کنند و باند‌های سندنمره را شکل می‌دهند. بروز اعمال مجرمانه در زندان و بیرون از زندان که عمدتاً از سوی مجرمان سابقه‌دار در حال رقم خوردن است، نشان می‌دهد زندان به جای اینکه محلی برای اصلاح رفتار مجرمان باشد همچنان به عنوان دانشگاهی برای آموزش آموزه‌های مجرمانه فعال است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها