کد خبر: 640021
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۸ ۱۰:۴۵:۲۷
| |

کمک ایران به جنگ‌زدگان غزه؛ ۶۰۰ میلیارد تومان جمع‌آوری شد

رئیس ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت درباره کمک مردم ایران به جنگ غزه گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان تاکنون جمع شده که ۱۰ میلیون دلار آن برای تامین نیاز‌ها به مصر ارسال شد تا از طریق آن کشور تامین نیاز شود و تاکنون بیش از ۵۰۰ کامیون از طریق مرز رفح به داخل غزه کمک ارسال کرده است.

کمک ایران به جنگ‌زدگان غزه؛ ۶۰۰ میلیارد تومان جمع‌آوری شد
کد خبر: 640021
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۸ ۱۰:۴۵:۲۷

حسن پلارک، رئیس ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت گفت: این ستاد یک هفته بعد از جنگ در سطح ملی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و دستگاه‌های کمک رسان مانند هلال‌احمر، بنیاد مستضعفان، سازمان بسیج، موکب‌های اربعین و تشکل‌های خیریه تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، وی با بیان اینکه مردم خارج از انتظار و فوق تصور کمک کردند، هرچند همچنان به کمک رسانی احتیاج هست، اظهار داشت: در قیاس با سایر کشور‌ها و یا در مقایسه با سایر کمک‌های مردم در اتفاقات این‌چنینی، رکورد داشتیم و ۱۰ هزار تن کالای اساسی و مورد نیاز و استاندارد جمع‌آوری شد.

رئیس ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت خاطرنشان کرد: برای حجم این میزان از کالا‌ها طبیعتا باید از طریق حمل و نقل دریایی اقدام کرد و در چند کشتی و در چند مرحله ارسال شود؛ هماهنگی برای اعزام شروع شده و هماهنگی با کشور مقصد از طریق وزارت خارجه در حال پیگیری است.

وی افزود: البته ما معطل هماهنگی نماندیم و بخشی از کمک‌های مادی برای تامین سوخت و دارو ارسال شده است؛ ۶۰۰ میلیارد تومان تاکنون جمع شده که ۱۰ میلیون دلار آن برای تامین نیاز‌ها به مصر ارسال شد تا از طریق آن کشور تامین نیاز شود و تاکنون بیش از ۵۰۰ کامیون از طریق مرز رفح به داخل غزه کمک ارسال کرده است.

پلارک با اشاره به اینکه این ستاد در حال آماده شدن برای پساجنگ است، چون حجم خرابی‌ها بالاست و نیازمند کمک وسیع جهانی هستند، گفت: ما براساس تکلیف دینی در خدمت مردم خواهیم بود تا هدایایشان را به دست مردم برسانیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها