کد خبر: 639443
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۴ ۱۶:۰۵:۰۰
| |

شرایط آب‌وهوا در روزهای آینده؛ خروج تدریجی سامانه بارشی و مواجی خلیج‌فارس

یک کارشناس هواشناسی با بیان اینکه از خروج تدریجی سامانه بارشی از کشور خبر داد و گفت: آب‌های خلیج فارس طی سه روز آینده و روز سه‌شنبه نیز دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود.

شرایط آب‌وهوا در روزهای آینده؛ خروج تدریجی سامانه بارشی و مواجی خلیج‌فارس
کد خبر: 639443
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۴ ۱۶:۰۵:۰۰

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی و آب و هوای امروز یکشنبه ۱۴ آبان ماه و روزهای آتی را توضیح داد.

به گزارش انتخاب، او گفت: امروز در استان‌های یزد، کرمان، اصفهان، خراسان جنوبی، سیستان وبلوچستان، هرمزگان و نیمه شرقی استان فارس و در بخش‌هایی از استان‌های سمنان، خراسان رضوی، سواحل شرقی دریای خزر و ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی بارش باران به شکل رگبار، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه برای ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده، گفت: همین شرایط فردا دوشنبه در مناطقی از شرق و جنوب شرق و شمال شرق کشور ادامه دارد و به تدریج این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

رفیعی ادامه داد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مجددا در سواحل خزر، ارتفاعات البرز و بخش‌هایی از شمال شرق کشور نیز همین شرایط جوی را خواهیم داشت. روز پنجشنبه هم در بیشتر مناطق کشور جوی نسبتا پایدار پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی تاکید کرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شرق و شمال شرق کشور سرعت باد افزایش می‌یابد که موجب گردوخاک در برخی نقاط می‌شود.

به گفته رفیعی، آب‌های خلیج فارس طی سه روز آینده و روز سه‌شنبه نیز دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود.

وی آسمان امروز تهران را نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد اعلام کرد و گفت: در برخی ساعات غبار محلی رخ می‌دهد و به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی گفت: بیشینه دمای امروز پایتخت ۱۸ درجه بالای صفر خواهد شد و کمینه دما هم به ۱۳ درجه بالای صفر رسید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها