کد خبر: 639107
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۲ ۲۱:۰۱:۳۷
| |

جلیل میرمحمدی نماینده مجلس:

کمبود شیرخشک هنوز رفع نشده/ چاره‌ای جز تولید مواد اولیه نداریم

عضو کمیسیون بهداشت مجلس ضمن انتقاد از رفع نشدن کمبود شیر خشک نوشت: چاره ای نداریم جز اینکه به سمت تولید مواد اولیه و موثره دارو و شیرخشک در کشور گام برداریم.

کمبود شیرخشک هنوز رفع نشده/ چاره‌ای جز تولید مواد اولیه نداریم
کد خبر: 639107
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۲ ۲۱:۰۱:۳۷

به گفته عضو کمیسیون بهداشت مجلس کمبود شیرخشک هنوز رفع نشده است.

به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: ۴۵ تا ۴۶ درصد مواد اولیه یا موثره دارویی وارداتی است و چاره ای نداریم جز اینکه به سمت تولید مواد اولیه و موثره دارو و شیرخشک در کشور گام برداریم. 

سیدجلیل میرمحمدی میبدی با ابراز تاسف از تداوم کمبود جدی شیرخشک و دارو علیرغم قول مساعد مسئولان مربوطه برای رفع این مشکل، گفت: چندین ماه است که با کمبود شیرخشک و دارو در کشور مواجه هستیم و تذاکرات شفاهی و کتبی متعدد نمایندگان راه به جایی نبرده است.

نماینده تفت و میبد در مجلس یازدهم ادامه داد: اینکه مسئولان مربوطه بگویند وضعیت دارو و شیرخشک مطلوب است در حالی که مردم در مراجعه به  داروخانه ها چنین چیزی را مشاهده نمی کنند این اظهارات قانع کننده نیست.

میرمحمدی یادآور شد: برای تولید شیرخشک و ورود ماده اولیه آن به ارز نیاز داریم و به نوعی وابستگی‌مان به ماده اولیه و ارزبری همچنان وجود دارد و در دارو هم به همین شکل است.

او افزود: در حال حاضر 45 تا 46 درصد مواد اولیه یا موثره دارویی وارداتی است البته بسیاری از کشورهای دنیا که صنایع تولیدی دارو هم دارند مواد اولیه را با دلیل مقرون به صرفه نبودن تولید در حجم کم از کشورهای مختلف تامین می کنند.

میرمحمدی گفت: چاره ای نداریم جز اینکه به سمت تولید مواد اولیه و موثره دارو و شیرخشک گام برداریم و این مهم نیازمند اراده قوی و منسجم و اجماع کامل در ارکان دولت است و همه باید دست به دست هم دهند و کمک کنند تا بتوان تولید مواد اولیه شیرخشک و دارو را در کشور داشته باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها