کد خبر: 638256
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۶ ۱۸:۲۵:۴۳
| |

کدام اسباب‌بازی‌ها به روان کودکان آسیب می‌رسانند؟

یک روان‌درمانگر کودکان با بیان اینکه باز‌ی‌های و اسباب‌بازی‌های جنگی بر روان بچه‌ها تاثیر سو و منفی می‌گذارد گفت: بازی یک تمرین برای آینده است که در تمام موجودات وجود دارد اما قطعاً اسلحه و سلاح، کاربردی در زندگی آینده و روزمره انسان‌ها نخواهد داشت.

کدام اسباب‌بازی‌ها به روان کودکان آسیب می‌رسانند؟
کد خبر: 638256
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۶ ۱۸:۲۵:۴۳

محمدپارسا عزیزی، روان‌درمانگر کودک گفت: کودکان در بیشتر دوران کودکی به‌ویژه در چهار تا پنج‌سالگی دچار افکار خودمحوری می‌شوند. بازی‌های جنگی می‌تواند بر روان بچه‌ها تأثیر بدی داشته باشد. این بازی‌ها، خودمحور بودن، احساس قدرت و تمایل به کنترل محیط اطراف را در آن‌ها تقویت می‌کند.

به گزارش ایرنا، به گفته او گاهی مصداق‌های آسیب زدن به کودکان در زیر سنین سه سال آن‌قدر زیاد است که غالب انسان‌ها در زیر سه سال یک‌درصدی آسیب می‌بینند و یک‌درصدی از مازوخیسم و سادیسم را همراه خودشان تا پایان سه‌سالگی به یدک می‌کشند که این می‌تواند تا آخر عمر همراه انسان‌ها باشد.

عزیزی گفت: گاهی اوقات افراد به دلیل آسیب‌های دوران کودکی دوست دارند دیگران یا خودشان را آزار دهند و همین مسئله باعث می‌شود که استفاده از وسایل جنگی ازجمله تفنگ برای آن‌ها جذاب به نظر برسد اما علاقه به استفاده از وسایل جنگی در کودکان می‌تواند حس حداقلی از سادیسم و مازوخیسم را تقویت کند.

او افزود: محققان دریافته‌اند که تنها دیدن وسایل جنگی مثل تفنگ می‌تواند باعث شود که افراد پرخاشگرانه‌تر عمل کنند و این مسئله در مورد تفنگ‌های اسباب‌بازی نیز صدق می‌کند.

والدین تا جایی که ممکن است نباید به فرزندانشان اجازه تماشای سریال‌ها و فیلم‌های ایرانی و خارجی به‌ویژه سریال‌ها و فیلم‌های آمریکایی که در آن از تفنگ استفاده می‌شود را بدهند.

به عقیده عزیزی بازی یک تمرین برای آینده است که در تمام موجودات وجود دارد اما قطعاً اسلحه و سلاح، کاربردی در زندگی آینده و روزمره انسان‌ها نخواهد داشت و نیازی به بازی کردن با تفنگ به جهت به کار بردن آن‌ در آینده انسان وجود نخواهد داشت.

او گفت: اگر راه‌های مختلف را برای نخریدن وسایل جنگی مثل اسلحه امتحان کردید و درنهایت کودکتان همچنان پیگیر به استفاده از این وسایل است، باید توجه داشته باشید که این میزان از علاقه کودک به وسایل خشن و جنگی باید توسط یک متخصص و روان‌درمانگر ریشه‌یابی شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها