کد خبر: 638207
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۶ ۱۰:۵۵:۰۹
| |

ادعای عجیب سازمان محیط‌زیست؛ هیچ نیروگاهی در تهران مازوت نمی‌سوزاند!

به گفته رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در تهران نیروگاهی مازوت مصرف نمی‌کند.

ادعای عجیب سازمان محیط‌زیست؛ هیچ نیروگاهی در تهران مازوت نمی‌سوزاند!
کد خبر: 638207
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۶ ۱۰:۵۵:۰۹

داریوش گل‌علیزاده، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست درباره مازوت‌سوزی نیروگاه‌ها در زمان آلودگی هوا گفت: نیروگاه‌ها  برخی مواقع که دچار کمبود گاز می‌شوند به صورت تلفیقی از سوخت مازوت استفاده می‌کنند.

به گزارش ایرنا، وی افزود: البته نیروگاه‌هایی که در کلانشهرهایی مانند تهران و اصفهان هستند چندین سال است که مصرف مازوت ندارند، اما نیروگاه‌های پیرامونی اگر مازوت مصرف کنند موجب تشدید آلودگی هوا می‌شوند. در واقع این نیروگاه‌ها عامل آلودگی هوا نیستند اما بر تشدید آلودگی تاثیر دارند. البته اکنون در تهران نیروگاه مازوت‌سوز نداریم اما سال‌هاست که آلودگی هوا داریم که علتش همین نیروگاه‌های پیرامونی است.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: فقط نیروگاه‌های بخار قابلیت مصرف مازوت را دارند. در تمام کشور هم ۱۶ نیروگاه بخار داریم و بقیه نیروگاه‌ها گازی و سیکل ترکیبی هستند که امکان مصرف مازوت ندارند. در تهران هم فقط نیروگاه بعثت نیروگاه بخار است که از سال ۱۳۹۱ بخش مصرف مازوت آن پلمب شده است، بنابراین در تهران نیروگاهی مازوت مصرف نمی‌کند.

وی درباره نحوه برخورد یا پلمب واحدهای متخلف آلاینده گفت: سازمان حفاظت محیط زیست صنایع آلاینده را شناسایی می‌کند و سپس برای آنها پرونده قضایی تشکیل می‌دهد. در نهایت حکم قضایی می‌گیریم اما سازمان خودش برای پلمب نمی‌تواند اقدام کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها