کد خبر: 637758
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۲ ۲۳:۱۰:۰۰
| |

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران:

هزینه درمان کودکان مبتلا به اوتیسم به 15 میلیون تومان در ماه می‌رسد

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران با بیان اینکه خانواده‌ها برای هزینه درمانی کودکان اوتیسم هزینه‌های بالایی متحمل می‌شوند گفت: براساس تعرفه‌های موجود هزینه‌های توانبخشی حداقل ۸ تا ۱۰ میلیون تومان در ماه است.

هزینه درمان کودکان مبتلا به اوتیسم به 15 میلیون تومان در ماه می‌رسد
کد خبر: 637758
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۲ ۲۳:۱۰:۰۰

سعیده صالح غفاری مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران گفت: براساس تعرفه‌های موجود هزینه‌های توانبخشی حداقل ۸ تا ۱۰ میلیون تومان در ماه است.

به گزارش ایسنا،  سعیده صالح غفاری با اشاره به نقش راهبردی بیمه‌های پایه در رسیدگی به وضعیت سلامت جامعه، گفت: اختلال طیف اوتیسم یکی از اختلالات دوره رشدی و تکاملی است و درمان آن از جنس دارویی نیست و نیازمند زمان بسیار بالایی شامل خدمات توانبخشی، گفتاردرمانی، رفتاردرمانی و آموزش‌های مکرر برای اینکه فرد طیف اوتیسم حداقل مهارت‌های ابتدایی زندگی را کسب کند، است.

او با اشاره به اینکه این خدمات بسیار پرهزینه و زمان‌بر هستند، اظهار کرد: ممکن است که ماه‌ها برای یک فرد اوتیسم نیاز به خدمات گفتار درمانی باشد، اما به دلایل مختلف این کودک به کلام نیفتد و از طرفی خانواده متحمل هزینه‌های بالایی شود که نهایتا مجبور می‌شود تمام زندگی خود را وقف سلامت کودک کند.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران ادامه داد: هزینه‌ها حداقل ۸ تا ۱۰ میلیون تومان در ماه بر اساس تعرفه‌های موجود است و اگر بخش دارو و درمان و سایر هزینه‌های جانبی که یک فرد اوتیسم دارد را محاسبه کنیم، شاید هزینه ماهانه این افراد به عدد ۱۳ تا ۱۵ میلیون تومان در ماه برسد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها