توافق تامین‌اجتماعی با وزارت بهداشت برای پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه میان منابع و مصارف ماهانه این سازمان توازن ایجاد شده است، گفت: البته بدهی‌ها و مطالباتی داریم که برای دریافت مطالبات و پرداخت بدهی‌ها مکانیسم‌های خوبی پیش بینی شده است.

توافق تامین‌اجتماعی با وزارت بهداشت برای پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها
کد خبر: 355056
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ ۱۳:۲۹:۲۳

اعتمادآنلاین| مصطفی سالاری صبح امروز چهارم آبان در نشست با اعضای هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان سراسر کشور و استان تهران افزود: ماهانه 8600 میلیارد تومان وصولی و 9600میلیارد تومان هزینه ماهانه سازمان تامین اجتماعی است و یک هزار میلیارد تومان کسری موجود را از شستا و سایر منابع جبران می کنیم.


وی تصریح کرد: بابت پرداخت مستمری بازنشستگان نگرانی نداریم و به موقع و بدون تاخیر این پرداخت ها را انجام می دهیم.


مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از توافق این سازمان با وزارت بهداشت برای پرداخت به موقع مطالبات جاری بیمارستان‌های دانشگاهی خبر داد و گفت: عمل به تعهدات سازمان تأمین اجتماعی در این توافق نیازمند تأمین ماهیانه 1000 میلیارد تومان منابع نقدی بیشتر از ماه‌های قبل خواهد بود که پیش‌بینی‌های لازم برای آن صورت گرفته است.


وی با بیان اینکه توافق سازمان تأمین اجتماعی با وزارت بهداشت از مهرماه اجرایی شده است، گفت: در این مدت معادل 2 ماه از مطالبات بیمارستان‌های دانشگاهی به صورت علی الحساب پرداخت شده است و امیدواریم با تداوم پرداختهای مطالبات جاری شاهد افزایش اعتبار دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی و ارتقاء رضایتمندی جامعه تحت پوشش باشیم.


سالاری افزود: در مقابل وزارت بهداشت هم پرونده الکترونیک و نسخ الکترونیک را راه اندازی می کند و در خصوص تامین پزشک و گایدلاین ها این سازمان را یاری می کند.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: با دستگاههای مختلف کشور از جمله شهرداری تهران، وزارت نفت، وزارت جهاد و کشاورزی و صداو سیما برای وصول مطالبات و رفع مسائل بیمه ای طرفین جلسات موثری برگزار شده است.


سالاری با اشاره به اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات مهم مستمری بگیران است، اظهار کرد: موضوع اجرای همسان سازی اراده وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی است و باید منابع لازم آن را پیش بینی کنیم. تلاش خواهیم کرد که در لایحه بودجه سال آینده لحاظ شود.


وی در مورد سه جانبه گرایی نیز گفت: چارچوب کلی آن با مشارکت شرکای اجتماعی آماده شده است و در قالب یک ماده واحده به دولت ارائه شده است تا برای بررسی نهایی به مجلس ارائه شود.

سالاری صیانت از ذخائر و دارایی های شرکای اجتماعی سازمان تامین اجتماعی را مهم برشمرد و اظهار داشت: باید تلاش کنیم سهام و پرتفوی این سازمان را بهینه کنیم البته این کار با رعایت مصالح سازمان و دیدگاههای ذینفعان انجام می شود.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تاکید رئیس جمهور در مورد خروج از بنگاه داری گفت: تلاش می کنیم این مهم را تحقق سازیم و در رشته های سودآور حضور داشته باشیم.


وی تاکید کرد: بخشنامه ها و دستورالعمل های هر حوزه باید با همفکری ذینفعان تهیه و تدوین شود و این موضوع به جدیت استمرار خواهد داشت.

مهرداد قریب معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه با بیان اینکه نقطه نظرات خوبی توسط بازنشستگان ارائه شد، گفت: در حال حاضر ارتباط خوبی با تشکل های کارگری و بازنشستگی ایجاد شده است و مسائل آنها را پیگیری می کنیم.


هادی زبده شیرکوهی معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی نیز در این نشست با بیان اینکه مدیریت هزینه ها و رعایت صرفه جویی از استراتژی های این سازمان است، شرکای اجتماعی صاحبان اصلی سازمان تامین اجتمایع هستند و منافع آنها منافع سازمان است.


عادل دهدشتی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی نیز در این نشست گفت: در خصوص هر تصمیم و برنامه ای که به شرکای اجتماعی مرتبط شود نظرات انها را جویا می شویم. دبیرخانه شورای راهبردی شرکای اجتماعی در این معاونت فعال شده است تا مسائل ذینفعان به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.


دکتر امیرعباس منوچهری معاون درمان سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: دغدغه بازنشستگان را درک می کنیم و تلاش خواهیم کرد با انجام نیازسنجی به عدالت درمانی برسیم.


وی با اشاره به عملکرد بیمارستان میلاد به عنوان یکی از مهمترین مراکز درمانی این سازمان افزود: روزانه 20 هزار تماس، 10 هزار نفر پذیرش ، 300 عمل جراحی و یک میلیارد تومان هزینه در این مرکز درمانی انجام می شود.


علی اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه با بیان اینکه در دوره مدیریت جدید سازمان تعامل با شرکای اجتماعی تقویت شده است، گفت: جلسات خوبی نیز در این زمینه برگزار شده و ذینفعان نظرات خود را ارائه کردند.


به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری نیز در این نشست با قدردانی از مدیرعامل این سازمان بابت توجه به موضوع سه جانبه گرایی گفت: در بودجه سازمان توزیع منابع مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

در ادامه این جلسه، روسا و نمایندگان کانون‌های بازنشستگان استان تهران به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها