کد خبر: 637360
|
۱۴۰۲/۰۷/۳۰ ۲۰:۱۰:۰۰
| |

اعزام 5میلیون و 700هزار نفر به حج عمره

وزیر فرهنگ با بیان اینکه بیش از 5میلیون و 700 نفر که حدود 14 سال منتظر بودند به حج عمره مشرف می‌شوند گفت: مشکل در حل مساله تامین ارزی بود که دوستان بانک مرکزی قول دادند آن را در اسرع وقت حل کنند.

اعزام 5میلیون و 700هزار نفر به حج عمره
کد خبر: 637360
|
۱۴۰۲/۰۷/۳۰ ۲۰:۱۰:۰۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر که از حدود ۱۴ سال قبل ثبت‌نام کرده‌اند در نوبت حج عمره هستند.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی امروز در حاشیه نشست شورای مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان‌های تابعه و نهادهای وابسته گفت: حدود یک میلیون زائر که از ۱۲، ۱۳ و ۱۴ سال قبل ثبت‌نام کرده‌اند در نوبت حج واجب هستند. رییس جمهوری روز گذشته تاکید کردند به زودی اعزام زائران آغاز خواهد شد.

وی گفت: دیروز در شورای عالی حج این موضوع را بررسی کردیم. آقای رئیس جمهوری تاکید داشت اعزام زائران عمره سریع آغاز شود. مشکل در حل مساله تامین ارزی بود که دوستان بانک مرکزی قول دادند آن را در اسرع وقت حل کنند. 

اسماعیلی گفت: قیمت ها هم در حال تعیین شدن است اما هنوز جزئیات آن مشخص نشده انشالله این هم به زودی این را اعلام می کنیم. تلاش شده است در دولت از موضوع زیارت حمایت شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بوِیژه در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه، ما هم در دولت فعالیت داشتیم و توانستیم بخش مهمی را با حمایت دولت و شخص رئیس جمهوری در احکام برنامه بیاوریم و هم در کمیسیون تلفیق و هم در صحن مجلس حضور داشتم.

اسماعیلی گفت: اولویت های دوره 5 ساله در بحث مردمی‌سازی فرهنگ و هنر، توجه به حلقه‌های میانی و تغییرات ساختاری و اقتصاد فرهنگ و هنر و موضوعات مربوط به آموزش و تربیت نسل جدیدی از اهالی فرهنگ و هنر بوده و تقریبا همگی اینها در لایحه آمده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها