کد خبر: 637351
|
۱۴۰۲/۰۷/۳۰ ۲۱:۱۰:۰۰
| |

خالق ChatGPT هشدار داد؛ هوش مصنوعی برای شغل‌ مردم خطری جدی است

مدیرعامل یکی از شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی معتقد است این تکنولوژی برای شغل‌ها یک خطر جدی محسوب می‌شود.

خالق ChatGPT هشدار داد؛ هوش مصنوعی برای شغل‌ مردم خطری جدی است
کد خبر: 637351
|
۱۴۰۲/۰۷/۳۰ ۲۱:۱۰:۰۰

مسئله‌ی از دست دادن شغل افراد و استفاده از هوش مصنوعی به‌جای آن‌ها، از نظر رئیس یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هوش مصنوعی جهان بسیار جدی است.

به گزارش زومیت، سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI که از پیشروان هوش مصنوعی در جهان محسوب می‌شود هشدار داده است که پیشرفت‌های این حوزه می‌تواند به از دست رفتن شغل بسیاری از مردم منجر شود.

از نظر آلتمن، از دست دادن شغل‌ها، آسیبِ اجتناب‌ناپذیر روی کار آمدن فناوری‌های انقلابی است. بنیان‌گذار OpenAI در کنفرانس وال‌استریت ژورنال اعلام کرد هر ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال، نیمی از مشاغل مردم به‌تدریج از بین می‌رود.

او گفت: من اصلاً از این نمی‌ترسم که هوش مصنوعی جای مشاغل را بگیرد و درواقع فکر می‌کنم چنین اتفاقی خوب است. از نظر من این موضوع باعث می‌شود مشاغل جدید و بهتری پیدا کنیم.

آلتمن افزود: گفتن این موضوع به مردم که پیشرفت فناوری، شغل آن‌ها را خواهد گرفت اصلاً آسان نیست. از طرفی اعتراف آلتمن به استفاده از هوش مصنوعی به‌جای بسیاری از مشاغل انسانی جالب به‌نظر می‌رسد زیرا او چنین اتفاقی را بد نمی‌داند.

بااین‌حال آلتمن در بخشی از صحبت‌هایش اعلام کرد باید واقعاً کاری درمورد استفاده از هوش مصنوعی به‌جای نیروی‌ کار انسانی انجام دهیم. خالق ChatGPT می‌گوید:

ارائه‌ی درآمد پایه‌ی جهانی به مردم، کافی نیست و آن‌ها باید عاملیت و توانایی نفوذ داشته باشند. ما باید در کنار یکدیگر، آینده‌ی خود را بسازیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها