کد خبر: 636057
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۲ ۲۱:۲۰:۰۰
| |

روزنامه فرهیختگان:

درمان ساده دندان خارج از استطاعت مالی خانواده‌های دهک پایین و حتی متوسط شده است

روزنامه فرهیختگان نوشت: یک درمان ساده دندان طی چندسال گذشته برای خانواده‌های دهک پایین و حتی متوسط، به هزینه‌های گزاف و خارج از استطاعت مالی سرپرست خانواده تبدیل شده است و خیلی از خانواده‌ها وقتی دندان ناسالم دارند، برای درمانش اقدام نمی‌کنند.

درمان ساده دندان خارج از استطاعت مالی خانواده‌های دهک پایین و حتی متوسط شده است
کد خبر: 636057
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۲ ۲۱:۲۰:۰۰

روزنامه فرهیختگان گزارشی از بالا بودن هزینه‌های دندانپزشکی دارد.

به گزارش فرهیختگان، یک درمان ساده دندان طی چندسال گذشته برای خانواده‌های دهک پایین و حتی متوسط، به هزینه‌های گزاف و خارج از استطاعت مالی سرپرست خانواده تبدیل شده است و خیلی از خانواده‌ها وقتی دندان ناسالم دارند، برای درمانش اقدام نمی‌کنند. البته این تمام ماجرا نیست و آنچه که قصه درمان دندان را حتی از خود دندان‌درد هم دردناک‌تر می‌کند، سهم پایین بیمه‌های پایه و عدم تقبل هزینه دندان در بسیاری از بیمه‌های تکمیلی است و در تعرفه‌های بیمه، درمان دندان یک نوع عمل زیبایی و لاکچری بازی تعریف شده است. این درحالی است که یک دندان‌درد ساده، می‌تواند روزمره فرد را مختل کند و البته عامل بیماری‌های دیگر در بدن انسان هم باشد.

این روزنامه یادآور شده است: سهم کل پرداختی‌های نظام سلامت در حوزه دندانپزشکی تنها 21.14 درصد است. وضعیت هزینه‌های دندانپزشکی در کشورمان به شکلی است که دندانپزشکان می‌گویند برای متعادل نگه داشتن تعرفه درمان در حوزه دندانپزشکی در برخی شهرستان‌های کم‌برخوردار، مجبورند از مواد درجه دو و سه استفاده کنند تا میزان هزینه خریداری مواد و میزان درآمدزایی دندانپزشک نیز با همدیگر جور دربیاید.

روزنامه فرهیختگان نوشته است: براساس آخرین آمار منتشر‌شده توسط سازمان نظام‌پزشکی ایران، سرانه دندانپزشکان عمومی و متخصص در ایران به ترتیب 38 و شش دندانپزشک در هر 100 هزار نفر جمعیت است. استان تهران و سیستان‌و‌بلوچستان به ترتیب با سرانه 101 و 15 دندانپزشک عمومی، 16 و سه دندانپزشک متخصص به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت، برخوردارترین و محروم‌ترین استان از نظر سرانه دندانپزشکان عمومی و متخصص در کشور هستند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها