کد خبر: 633441
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۴ ۲۱:۴۰:۰۰
| |

کاهش رشد استفاده از پلتفرم‌های بومی در پایان سال ۱۴۰۱؛ چرا آمار دقیق ارائه نمی‌شود؟+نمودار

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: نمودارهایی که در این گزارش منتشر شده‌اند، نشان می‌دهد که رشد استفاده از پیام‌رسان‌های بومی دقیقا از آخر شهریور سال گذشته شروع شده و دوباره در پایان سال روبه کاهش گذاشته است.

کاهش رشد استفاده از پلتفرم‌های بومی در پایان سال ۱۴۰۱؛ چرا آمار دقیق ارائه نمی‌شود؟+نمودار
کد خبر: 633441
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۴ ۲۱:۴۰:۰۰

روزنامه دنیای اقتصاد آمارهای ارائه شده از سوی دولت درباره استفاده از پلتفرم‌های داخلی را مبهم دانسته و از کاهش کاربران این شبکه‌ها خبر داده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، نگاهی به خبرها و آمارهایی که جسته و گریخته وزارت ارتباطات منتشر کرده است، نشان می‌دهد که آمار یکسانی از تعداد کاربران پیام‌رسان‌های بومی وجود ندارد. هر چند وزارت ارتباطات با وجود گذشت هفته دولت هنوز گزارش عملکرد یک ساله خود را منتشر نکرده، اما برخی آمارها که در سایت سازمان فناوری اطلاعات دیده می‌شود حکایت از این دارد که کاربر ماهانه فعال چهار پیام‌رسان مورد تایید وزارت ارتباطات تا پایان سال 1401 برای روبیکا 39 میلیون و 43 هزار و 636 کاربر، ایتا 21 میلیون و 466 هزار و 109کاربر، بله 15 میلیون و 972 هزار و 690 کاربر و سروش پلاس 10 میلیون و 427 هزار و 538 کاربر بوده است. همچنین در این گزارش برای نخستین بار اعلام شده است که میزان ترافیک روزانه پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی بومی از 200 گیگابیت بر ثانیه در ابتدای دولت سیزدهم به هزار و 400 گیگابیت برثانیه در انتهای سال 1401 رسیده است که این رشد را باید مدیون شروع فیلترینگ پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و واتس‌اپ از نیمه دوم سال 1401 دانست.

این روزنامه در ادامه نوشته است: حتی نمودارهایی که در این گزارش منتشر شده‌اند، نشان می‌دهد که رشد استفاده از پیام‌رسان‌های بومی دقیقا از آخر شهریور سال گذشته شروع شده و دوباره در پایان سال روبه کاهش گذاشته است. 

ریزش کاربران پلتفرم‌های ایرانی

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها