کد خبر: 630500
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ ۱۱:۲۵:۰۰
| |

وزیر آموزش‌وپرورش سکوتش را شکست؛ نسبت ناروای تبعیض به دولت، هیچ خریداری ندارد

رضا مرادصحرایی تاکید کرد: نسبت ناروای تبعیض به این دولت با این عملکرد، هیچ خریداری نخواهد داشت. رفع تبعیض آموزشی و دستیابی به عدالت آرمانی است که ما شبانه روز در پی آن خواهیم کوشید و اطمینان داریم نتایج آن به نفع کل کشور خواهد بود.

وزیر آموزش‌وپرورش سکوتش را شکست؛ نسبت ناروای تبعیض به دولت، هیچ خریداری ندارد
کد خبر: 630500
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ ۱۱:۲۵:۰۰

رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش با انتشار ویدئویی به بازتاب صحبت‌هایش درباره مدارس غیردولتی در یکی از برنامه‌های تلویزیونی واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، او با انتشار ویدئویی در کانال مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در شبکه شاد، در واکنش به بازتاب سخنانش در یکی از برنامه‌های تلویزیونی درباره مدارس غیردولتی اظهار کرد: موضوع عدالت دال مرکزی همه فعالیت‌های دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه انقلاب ما برای عدالت به وقع پیوسته است، تصریح کرد: عمل عادلانه و فعالیت واقعی برای تحقق عدالت یک چیز است و شعار دادن عدالت آموزشی چیز دیگری است. عدالت آموزشی از ارکان برنامه‌ریزی نظام تعلیم و تربیت است و سیاسی کردن این مفهوم هم ظلم به عدالت و هم ظلم به ملت است. 

صحرایی توضیح داد: ما در این دولت شعار عدالت سر ندادیم، عمل عادلانه انجام دادیم. در این دولت ده‌ها فعالیت وجود دارد و اجرا شده که همه آنها حول این محور اساسی است.

صحرایی در خصوص اهتمام وزارت آموزش و پرورش به مدارس دولتی تصریح کرد: ما تقویت مدارس دولتی را بخشنامه و تعیین کردیم؛ تمام معلمانی که در مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی، هیات امنایی و... تدریس می‌کنند باید ۱۲ ساعت از ساعات کاری خود را در مدارس عادی دولتی تدریس کنند. سعی کردیم مجوزی به مدرسه غیر دولتی ندهیم و یا در مناطقی که تراکم زیاد است و نیاز به مدرسه داریم مجوز بدهیم. همچنین با موسساتی که از اصول و قانون عدول کرده بودند برخورد کردیم و در این راستا بیش از هزار مدرسه که در چارچوب فعالیت نکردند، تعلیق شدند و یا مدیر آنها عوض شد.

وی تاکید کرد: در مورد نظارت بر مدارس غیردولتی و حمایت ویژه از مدارس دولتی به ویژه مدارس عادی دولتی تعارفی با هیچ کس نداریم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: از مدیران خود خواستیم فرزندانشان را در مدارس دولتی ثبت نام کنند و اگر فرزندشان در مدرسه غیردولتی درس می‌خواند، تقاضا کردیم در سال جدید فرزند خود را به مدرسه دولتی آورند. اگر مدیری سهمی در مدرسه غیر دولتی داشت، یا خودش مدرسه غیر دولتی داشت یا سهامدار بود، او را به کارگیری نکردیم. بخشنامه تعارض منافع را صادر کردیم و این اقدامات نشان می‌دهد این دولت در اجرای عدالت آموزشی جدی است.

صحرایی در پایان سخنان خود تاکید کرد: بنابراین نسبت ناروای تبعیض به این دولت با این عملکرد، هیچ خریداری نخواهد داشت. رفع تبعیض آموزشی و دستیابی به عدالت آرمانی است که ما شبانه روز در پی آن خواهیم کوشید و اطمینان داریم نتایج آن به نفع کل کشور خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها