کد خبر: 621684
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۸ ۱۸:۴۰:۰۰
| |

روزنامه جهان صنعت:

سوال از مسئولان آموزش و پرورش: چه منطقی در یادگیری زبان چینی برای دانش‌آموزان است؟

روزنامه جهان صنعت نوشت: سوالی که در این بین مطرح می‌شود این است که چه دلیل منطقی وجود دارد که دانش‌آموزان با وجود این همه سختی و مشقتی که در یادگیری زبان چینی وجود دارد باید این زبان را در مدارس یاد بگیرند؟! بهتر نیست مراکز خصوصی زیر نظر آموزش‌و‌پرورش به آموزش تخصصی زبان چینی بپردازند؟!

سوال از مسئولان آموزش و پرورش: چه منطقی در یادگیری زبان چینی برای دانش‌آموزان است؟
کد خبر: 621684
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۸ ۱۸:۴۰:۰۰

روزنامه جهان صنعت با اشاره به خبر اضافه شدن زبان چینی به درس‌های مدارس پرسیده چه منطقی وجود دارد که دانش‌آموزان این زبان سخت را یاد بگیرند؟

به گزارش روزنامه جهان صنعت، برخی از کارشناسان بر این عقیده‌اند تعداد معلمانی که به زبان‌های آلمانی، روسی و به خصوص چینی تسلط دارند، بسیار کم است، همچنین باید تعداد دانش‌آموزان مشتاق به یادگیری آموزش زبان چینی به حدنصاب برسد تا کلاس‌ها تشکیل شود که به دلیل درجه سختی زبان چینی احتمالا دانش‌آموزان زیادی از آن استقبال نمی‌کنند. به عقیده بسیاری از زبان‌شناسان «زبان چینی» با اختلاف از سایر رقبا سخت‌ترین زبان دنیا است که تسلط بر آن برای چینی‌ها هم تقریبا محال است.

این روزنامه یادآور شده است: زبان چینی بیش از ۸۰ هزار کاراکتر دارد که چینی‌ها هم همه آن را نمی‌شناسند و به طور روزانه از هزار کاراکتر آن استفاده می‌کنند. کاراکترهای زبان چینی چندین نوع هستند. زبان روز این کشور با زبان سنتی آن تفاوت زیادی دارد و حتی تحصیلکرده‌های زبان چینی نمی‌توانند آن را تشخیص دهند. سوالی که در این بین مطرح می‌شود این است که چه دلیل منطقی وجود دارد که دانش‌آموزان با وجود این همه سختی و مشقتی که در یادگیری زبان چینی وجود دارد باید این زبان را در مدارس یاد بگیرند؟! بهتر نیست مراکز خصوصی زیر نظر آموزش‌و‌پرورش به آموزش تخصصی زبان چینی بپردازند؟!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها