کد خبر: 626567
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۷ ۲۲:۰۰:۰۰
| |

روزنامه فرهیختگان به نقل از یک کارشناس:

در ماجرای ریزش ساختمان خلازیر ساده‌ترین اصول تخریب رعایت نشد!

روزنامه فرهیختگان به نقل از یک کارشناس نوشت: روش تخریب کششی برای زمانی است که اطراف ساختمان باز باشد و فضای باز داشته باشید که آسیبی به کسی نرسد. این ساده‌ترین اصلی است که در اصول مقررات ملی ما به آن پرداخته شده که اصلا رعایت نشد.

در ماجرای ریزش ساختمان خلازیر ساده‌ترین اصول تخریب رعایت نشد!
کد خبر: 626567
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۷ ۲۲:۰۰:۰۰

روزنامه فرهیختگان از تخریب غیر‌کارشناسی یک ساختمان در منطقه ۱۹ تهران که منجر به ریزش دو ساختمان دیگر و همچنین فوت چند نفر شد، انتقاد کرده است.

این روزنامه در گفت‌وگو با امیدرضا ریاحی، دبیر نظام مهندسی تهران نوشته است: اجرای عملیات تخریب  یک‌سری اصول اولیه دارد. یعنی تخریب باید از بالاترین قسمت ساختمان شروع شود. ما در تخریب‌هایی که اصطلاحا به آنها تخریب‌های آواری یا تخریب‌های یکسره می‌گوییم؛ برای زمانی است که شما کامل منطقه را تخلیه کرده باشید و از روش‌هایی مثلا کشش یا روش تخریب انفجاری استفاده کنید. اما اینجا منطقه تخلیه نشده و به عبارتی برمبنای اصول تخریب، تخریب باید از بالاترین قسمت با آرامش و آرامی و طبقه به طبقه صورت می‌گرفت.

او افزوده است: اینکه ما یک ساختمان 6 الی 7 طبقه را می‌خواهیم به یکباره پایین بیاوریم قطع به یقین چنین حوادثی رقم خواهد خورد و مشکل اصلی این بود تیمی که در این فرآیند حضور داشتند، دانش سازه‌ای و درکی از فضای تخریب نداشتند. روش تخریب کششی برای زمانی است که اطراف ساختمان باز باشد و فضای باز داشته باشید که آسیبی به کسی نرسد. این ساده‌ترین اصلی است که در اصول مقررات ملی ما به آن پرداخته شده که اصلا رعایت نشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها