کد خبر: 626316
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۵ ۱۹:۵۰:۴۳
| |

تصمیم جمع آوری فضای بیرونی کافه‌ها در مشهد در یک «قرارگاه عفاف و حجاب» گرفته شد

در گفتگو با دو عضو شورای شهر مشهد درمورد جمع‌آوری فضای بیرونی کافه‌ها یک نماینده دلیل آن را سگ‌گردانی نامید و دیگری معتقد است سگ‌گردی تنها بهانه است.

تصمیم جمع آوری فضای بیرونی کافه‌ها در مشهد در یک «قرارگاه عفاف و حجاب» گرفته شد
کد خبر: 626316
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۵ ۱۹:۵۰:۴۳

حسن موحدیان، عضو شورای شهر مشهد، درباره جمع آوری کافه‌ها از پیاده‌رو‌ها گفت: اینجا دو دیدگاه وجود دارد، یک دیدگاه این است که پیاده رو حق مردم است و مردم باید در پیاده رو ها رفت و آمد کنند.

به گزارش انتخاب، او گفت: یک دیدگاه این است که گاها افرادی دیده شده اند که مثلا سگشان را روی صندلی گذاشته اند و برخی مردم ناراضی اند. در مغازه ها اجازه بردن سگ  ندارند اما در خیابان ها می آورند، مثل حجاب که بی حجابی ممنوع است اما متاسفانه دیده می شود.

او گفت: برخی از مردم مشهد می گویند پیاده رو حق ماست، برخی نیز می گویند که در این پیاده رو ها سگ هایشان را می آورند و نجس و پاکی مطرح می شود. به این دو دلیل دستگاه های نظارتی اقدام به جمع‌آوری فضای بیرونی کافه‌ها کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: ما بار ها گفته ایم که سگ در پیاده رو ها نیاورند و قانون هم برای این مسئله داریم اما رعایت نمی شود.

مجید دبیریان، عضو شورای شهر مشهد، درباره نقش شورا در تخریب فضای بیرونی کافه‌ها در مشهد به  گفت: شورای شهر در این موضوع دخیل نیست و هیچ نقش و نظری هم ندارد. ایجاد فضای بیرونی برای کافه‌ها، مصوبه‌ای بوده که قبلا طبق قانون شهرداری مجوز آن کسب شده است اما جمع آوری آن با دستور مقام قضایی است و ما هیچ نقشی در آن نداریم.

وی در ادامه درباره نظر شورا در این باره اشاره کرد: از باب نمایندگی مردم و نارضایتی که به وجود آمده است، اعتقاد ما این بود که می‌شد به شکل مسالمت آمیز این مسئله را حل کرد تا نارضایتی شکل نگیرد. اینکه در یک قرارگاه عفاف و حجاب این تصمیم گرفته شده باشد و به ما از طرف فرمانداری اطلاع دهند که باید آن‌ها جمع شوند خیلی کار جالبی نبود.

دبیریان در پایان درباره توجیه سگ‌گردانی به عنوان علت جمع‌آوری فضای بیرونی کافه‌ها گفت: خیر این یک بهانه است و من آن را قبول ندارم. ما موافق سگ‌گردانی و حضور سگ‌ها در خیابان نیستیم اما با این پدیده می‌توان جدا برخورد کرد. مگر چند درصد کسانیکه به کافه مراجعه می‌کنند سگ دارند؟ یک درصد خیلی جزئی هستند. موضوع سگ به نظر من اصلا موضوعیت ندارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها