کد خبر: 625554
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۱ ۰۰:۴۵:۲۷
| |

پزشکان در حال ترک کشورند؛ رئیسی فقط از گرانی خوابش نمی‌برد؟

روزنامه شرق نوشت: بیش از دو سال است که بسیاری درباره مهاجرت پزشکان هشدار می‌دهند. آمار مهاجرت نخبگان و پزشکان همچنان روندی صعودی دارد؛ نخبگانی که پرورش‌شان برای کشور هزینه داشته و ازدست‌دادن‌ آنها نیز هزینه‌ای گزاف‌تر به جامعه تحمیل می‌کند.

پزشکان در حال ترک کشورند؛ رئیسی فقط از گرانی خوابش نمی‌برد؟
کد خبر: 625554
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۱ ۰۰:۴۵:۲۷

روزنامه شرق در گزارشی از آمار مهاجرت پزشکان از کشور ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش شرق، بیش از دو سال است که بسیاری درباره مهاجرت پزشکان هشدار می‌دهند. آمار مهاجرت نخبگان و پزشکان همچنان روندی صعودی دارد؛ نخبگانی که پرورش‌شان برای کشور هزینه داشته و ازدست‌دادن‌ آنها نیز هزینه‌ای گزاف‌تر به جامعه تحمیل می‌کند. در سه سال گذشته حدود ۱۶ هزار پزشک از کشور مهاجرت کرده‌اند. به گفته متخصصان امر، نگرانی از آینده تحصیلی و شغلی فرزندان، فشارهای سنگین اقتصادی، محدودیت در کسب درآمد، آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی جامعه در کنار فضای سنگین کار در مراکز درمانی و دانشگاه‌ها از مهم‌ترین علل خروج اعضای کادر درمان به‌شمار می‌روند.

این روزنامه در ادامه به نقل از سیاوش صحت، دبیر جامعه جراحان عمومی ایران، نوشته است: یک پزشک اگر از نظر اقتصادی، معیشتی و جایگاه اجتماعی مورد توجه قرار نگیرد، آیا انگیزه‌ای برای خدمت خواهد داشت؟ بنابراین اگر پزشکان کارهایی می‌کنند که در راستای اهداف پزشکی نیست، به دلیل این است که موقعیت اجتماعی ایجاب می‌کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها