کد خبر: 624521
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۴ ۲۰:۴۰:۳۷
| |

جریمه ۵۰ تا ۱۵۰ میلیونی زنان بی‌حجاب؛ زخم‌ناسوری که درد آن را همه احساس خواهند کرد

روزنامه توسعه ایرانی نوشت: اخذ جریمه‌های سنگین از خیل بیشمار افراد بی‌حجاب شاید مرهمی بر کسری بودجه و بی‌پولی دولت باشد؛ اما زخم ناسوری بر پیکر جامعه به جا می‌گذارد که درد و ناراحتی آن را همه مردم احساس خواهند کرد.

جریمه ۵۰ تا ۱۵۰ میلیونی زنان بی‌حجاب؛ زخم‌ناسوری که درد آن را همه احساس خواهند کرد
کد خبر: 624521
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۴ ۲۰:۴۰:۳۷

روزنامه توسعه ایرانی تصویب ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان برای زنان بدپوشش در لایحه حجاب‌وعفاف را دست کردن دولت در جیب مردم دانسته است.

به گزارش توسعه ایرانی، در آستانه‌ی انتخابات و در میان مجلسی‌ها مشخص است که طیف قالیباف تمایلی به همراهی با تندروهای مجلس در زمینه‌ی حجاب ندارد اما آنچه مشخص است فشار تندروها از بیرون و داخل مجلس تاثیر منفی خود را بر لایحه حجاب گذاشته تا قدرت بازدارندگی آن را بالاتر ببرد. نوعی قدرت بازدارندگی‌ که به جای بگیر و ببند گشت ارشاد و تن دادن به عواقب اجتماعی-سیاسی آن، سعی دارد روی جریمه‌های سنگین کمر همت ببندد و متمرکز. اگرچه مشخص نیست اگر افرادی چنین پول‌هایی در حساب‌هایشان نباشد، چگونه قرار است جریمه را بپردازند یا بدیل آن چیست؟

این روزنامه در ادامه نوشته است: به هر حال تصویب لایحه عفاف و حجاب و وضع جریمه‌های سنگین برای آسودگی‌خاطر طراحان از ضمانت اجرایی آن؛ موید اصل رایج در این روزهاست که هم بر زبان اقتصاددانان جاری می‌شود و هم مردم به وضوح احساس می‌کنند؛ اینکه «دست دولت در جیب مردم است» و نه‌تنها سرِ آن ندارد که این دست را بیرون بیاورد؛ بلکه به بهانه‌های مختلف بیشتر در عمق آن فرو‌می‌برد. بدیهی است که اخذ جریمه‌های سنگین از خیل بیشمار افراد بی‌حجاب شاید مرهمی بر کسری بودجه و بی‌پولی دولت باشد؛ اما زخم ناسوری بر پیکر جامعه به جا می‌گذارد که درد و ناراحتی آن را همه مردم احساس خواهند کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها