کد خبر: 624108
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۱ ۲۳:۴۸:۲۱
| |

امید خوشناو، استاندار اربیل:

نیم میلیون ایرانی برای زیارت عتبات عالیات، وارد اقلیم کردستان می‌شوند

استاندار مرکز اقلیم کردستان در شمال عراق، پیش بینی کرد که بیش از نیم میلیون زائر ایرانی برای زیارت عتبات عالیات، وارد اقلیم شوند.

 نیم میلیون ایرانی برای زیارت عتبات عالیات، وارد اقلیم کردستان می‌شوند
کد خبر: 624108
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۱ ۲۳:۴۸:۲۱

امید خوشناو، استاندار اربیل، مرکز اقلیم کردستان عصر امروز (یک شنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «محمدصادق معتمدیان»، استاندار آذربایجان غربی، اعلام کرد که با یکدیگر بر سر استقبال از زائرین ایرانی در گذرگاه مرزی «حاج عمران – تمرچین» میان این دو استان، به توافق رسیدند.

به گزارش انتخاب، خوشناو در این کنفرانس مطبوعاتی در شهر اربیل همچنین عنوان کرد: پیش بینی می شود شمار زائرانی که برای زیارت عتبات عالیات در عراق و شرکت در شعائر حسینی وارد اقلیم خواهد شد، به نیم میلیون زائر ایرانی برسد.

استاندار اربیل در شمال عراق در ادامه نیز خاطر نشان ساخت: دولت اقلیم کردستان اقدام به ارائه تمامی تسهیلات و تدابیر لازم برای زائران ایرانی خواهد کرد.

به گفته خوشناو، چندین نشست میان وزرای کشور ایران و امور داخلی اقلیم کردستان برگزار شده و اقلیم خواستار افتتاح گذرگاه جدیدی میان دو طرف شده است.

استاندار اربیل در این باره همچنین اظهار داشت: گذرگاه جدیدی که درخواست کردیم، در منطقه سیدکان (در شهرستان سوران در شمال استان اربیل) خواهد بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها