کد خبر: 622590
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۳ ۱۷:۳۵:۲۹
| |

مهاجرت به دلیل بی‌آبی

مشکلات بی‌آبی برخی از روستاهای کشور همچنان لاینحل مانده است. مشکل بی‌آبی ملاشیه اهواز نیز همچنان رفع نشده است.

مهاجرت به دلیل بی‌آبی
کد خبر: 622590
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۳ ۱۷:۳۵:۲۹

«حیدر نواصری» معتمد روستای شعیمط دو مندیل در بخش غیرانیه در گفت‌وگو با خبرنگار جماران می‌گوید: «روستای ما همچنان فاقد آب‌رسانی است.پس از اعتراضات و اتفاقاتی که در سال‌های گذشته بر اثر بی‌‌آبی در بخش غیزانیه رخ داد، قرار شد به روستای ما هم آب‌رسانی شود اما هنوز انجام نشده و بدون آب هستیم.»

به گزارش جماران، مهم‌ترین بخش‌های گفتگوی حیدر نواصری را می‌خوانید:

واقعا اهالی این روستا مظلوم هستند، در این گرمای تابستان بی‌آب هستند. این درد بزرگی است.

بیشتر اهالی به دلیل نبود آب از روستا مهاجرت کرده‌اند. مسئولان در روستا حضور پیدا می‌کنند اما تنها عکس سلفی می‌گیرند و وعده‌هایی می‌دهند و می‌روند و تا الان هیچ اقدامی نشده است.

چون روستا دور افتاده است، نمی‌خواهند کاری برای آن انجام دهند، بلکه می‌خواهند مردم روستا را ترک کنند. در روستای شعیمط دو بهترین و بزرگترین دامداری‌ها وجود دارد، چرا با این اقدامات می‌خواهند مردم از روستا مهاجرت کنند و این تولید را از کشور حذف کنند؟

وضعیت بسیار سختی داریم. در زمستان و هنگام بارش به دلیل بسته شدن راه، دیگر تراکتور نمی‌تواند آب برای روستا بیاورد، مردم آب بارندگی را جمع می‌کنند. یا از آب کانال‌ که نامناسب است مصرف می‌کنند. به دلیل این‌که آب کانال سالم نیست، مردم‌ آب را جوشیده و سپس به عنوان آب آشامیدنی استفاده می‌کنند.

به دلیل نبود آب مردم به انواع بیماری‌های پوستی مبتلا می‌شوند. مردم و کودکان از همان آبی که گوسفندان می‌خورند، مصرف می‌کنند. چاره‌ای ندارند. چون آب نیست.

علی‌رغم تمام پیگیری‌ها در این چند سال نتیجه‌ای حاصل نشده‌ است و وعده مسئولان تنها در حد حرف مانده است و‌ کاری نکرده‌اند.

اشاره معتمد روستای شعیمط به اعتراضات اهالی روستاهای بخش غیزانیه به دلیل بی‌آبی در سال ۱۳۹۹ است. به دنبال این اعتراضات، مسئولان کشوری و استانی وعده برطرف کردن مشکل بی‌آبی در بخش غیزانیه را دادند و دولت وقت اعتباراتی نیز در این خصوص اختصاص داد.

به ویژه آن‌که در سال ۱۳۹۹ در غیزانیه مردم‌ در اعتراض به نبود آب، تجمع بزرگی برگزار کرده و انعکاس بسیاری پیدا کرد و یک سال پس از آن در تابستان ۱۴۰۰ شهرهای بسیاری از خوزستان برای چندین روز متوالی شاهد اعتراض شدید اهالی نسبت به بی‌آبی بودند.

ملاشیه اهواز از جمله مناطقی بود که در آن‌ روزها اعتراضاتی در خصوص بی‌آبی در آن شکل گرفت و اکنون و پس از دو سال، این منطقه دچار بی‌آبی شدید شده است، وضعیتی تحمل آن طاقت‌فرسا است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها