کد خبر: 612433
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۲ ۱۶:۳۰:۵۲
| |

محمد بنایی، نماینده مجلس خبر داد:

فاتحه دریاچه ارومیه خوانده است!

به گفته یکی از نمایندگان مجلس گفت، اکنون چند سد در حوضه دریاچه ارومیه در دست احداث است که اگر تکمیل شوند، فاتحه دریاچه ارومیه خوانده خواهد شد.

فاتحه دریاچه ارومیه خوانده است!
کد خبر: 612433
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۲ ۱۶:۳۰:۵۲

محمد باقری بنایی نماینده مجلس گفت: اکنون چند سد در حوضه دریاچه ارومیه در دست احداث است که اگر تکمیل شوند، فاتحه دریاچه ارومیه خوانده خواهد شد.

به گزارش ایلنا، این نماینده مجلس تاکید کرد: این استان نیز مانند دیگر نقاط کشور با بحران آب مواجه است و برای تامین آب کشاورزی و حتی شرب با چالش مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه باتوجه به کمبود بارندگی ذخیره آب پشت سدها کم شده و این مسئله مشکلاتی را برای کشاورزان بوجود آورده است، تاکید کرد: باید تدابیری اندیشیده شود که از آب موجود با بهره وری بالاتری استفاده شود. اکنون چند سد در حوضه دریاچه ارومیه در دست احداث است که اگر تکمیل شوند، فاتحه دریاچه ارومیه خوانده خواهد شد.

وی با اشاره به اوضاع نابسامان دریاچه ارومیه گفت: متاسفانه سیاست‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه آنگونه که در دولت‌های قبل پیگیری می‌شد، در این دولت دنبال نمی‌شود، بنابراین این حوضه عملا چه به لحاظ زیست محیطی و چه انسانی با بحران مواجه است.

این نماینده مجلس با اشاره به خشک شدن تالاب‌های اطراف دریاچه ارومیه گفت: علاوه بر دریاچه؛ تالاب‌ها هم با مشکلات عدیده مواجهند و خطر آنها را تهدید می‌کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • کمال مصطفی پور ارسالی در
    شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

    اصل مساله این است، احداث سد بر آب های ورودی و انتقال آب از جاهای دیگر
    اشتباه اندر اشتباه

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها