کد خبر: 620719
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۱ ۲۲:۴۹:۱۷
| |

خبرگزاری فارس خواستار برخورد با دیپلمات‌های بی‌حجاب شد

خبرگزاری فارس خواستار برخورد با دیپلمات‌های زن بی‌حجاب شد.

خبرگزاری فارس خواستار برخورد با دیپلمات‌های بی‌حجاب شد
کد خبر: 620719
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۱ ۲۲:۴۹:۱۷

خبرگزاری فارس با راه‌اندازی پویشی خواستار "برخورد با سفرای بی‌حجاب" شد. 

به گزارش فارس، حضور بدون حجاب بعضی سفرای کشورهای خارجی به اعتقاد برخی کاربران در امتداد حمایت کشورهای متبوع ایشان از اغتشاشات است و وزارت خارجه باید برخورد کند.

مخاطبان فارس من در پویشی با موضوع برخورد با سفرای بی حجاب بیان کردند: «سفرای بعضی از کشورها با تردد بدون حجاب در تهران و دیگر شهرها پا روی قوانین ایران می‌گذراند و این خارج از قوانین دیپلماتیک است.»

 سفیران هر کشور برای خروج از پایتخت، نیاز به مجوز وزارت خارجه دارند و در تمام مدت حضور در خاک ایران، موظف به رعایت قوانین کشور هستند.

کشف حجاب سفرا و همسران‌شان مسبوق به سابقه است. مثلا نوروز امسال سفیران انگلیس، هلند و دانمارک با پیاده‌روی به همراه همسران بی‌حجاب خود در خیابان ولیعصر تهران و انتشار تصویر آن در صفحات مجازی، قوانین کشور را زیر سوال برده بودند.

شیطنت‌ تعدادی از این سفرا محدود به همین کشف حجاب نبوده، آن‌ها در جریان اغتشاشات سال ۱۴۰۱ نیز حضور فعالی داشتند. امضا کنندگان پویش معتقدند این رفتار سفرا در ادامه حمایت آنها از اغتشاشات است. سفرای انگلیس، نروژ، آلمان و دانمارک و کاردار فرانسه از جمله دیپلمات‌های خارجی مقیم تهران بودند که به دلیل حمایت از اغتشاشگران و اظهارات مداخله‌جویانه مقاماتشان، به وزارت امور خارجه ایران احضار شدند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها