کد خبر: 618895
|
۱۴۰۲/۰۳/۳۱ ۲۳:۰۸:۲۵
| |

رئیس قوه قضاییه درباره بازرسی‌ها از دولت:

مصلحت کشور را به دلیل رفاقت با رئیس‌جمهور به خطر نمی‌اندازیم

رئیس قوه قضاییه درباره احتمال چشم پوشی از تخلفات دولت آن هم به دلیل رفاقت دیرینه با رئیس جمهور گفت: وقتی به گذشته نگاه می‌کنم میبینم که میان کار و دوستی مرز قائل میشوم.

مصلحت کشور را به دلیل رفاقت با رئیس‌جمهور به خطر نمی‌اندازیم
کد خبر: 618895
|
۱۴۰۲/۰۳/۳۱ ۲۳:۰۸:۲۵

غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه در گفت‌وگوی خبری امشب خود با مردم به مناسبت هفته قوه قضائیه درباره مبارزه با فساد خبر داد که حدود ۲۱۰ گلوگاه فساد را شناسایی و به دولت ارائه کردیم و دولت به‌جد در حال بررسی و اصلاح آنها است.

به گزارش شفقنا، وی درباره احتمال چشم پوشی از تخلفات دولت آن هم به دلیل رفاقت دیرینه با رئیس جمهور گفت: وقتی به گذشته نگاه می‌کنم میبینم که میان کار و دوستی مرز قائل میشوم و از سال‌های اول انقلاب احساس کردم اگر اختلاف نظر وجود دارد باید حتماً در تقابل قرار داشت یا اگر با فردی دوست هستیم نباید مسئولیت خود را نادیده گرفت، گذشته بنده و آقای رئیسی ثابت کرده است که دوستی میان ما نمی‌تواند منجر به این شود که اگر فسادی در دستگاه اجرایی کشور رخ داد از آن چشم پوشی کرد.

وی ادامه داد: البته در نقطه مقابل دولت هم در مقابل خواسته‌های ما آنجا که نمی توانسته کاری انجام دهد یا احساس کرده خواسته ما به حق نیست کوتاه نیامده است.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: برخی از اقداماتی که انجام می‌دهیم در تقابل با دولت است و گله‌هایی گاهی انجام می‌شود اما سازمان بازرسی کل کشور وظیفه قانونی برای رسیدگی به تخلفات و مشکلات را دارد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه بازرسی‌ها باید اثرگذار باشد اظهار کرد: گاهی یک بازرسی اثر بسیار زیادی داشته است که این نیز به دلیل همان تعامل است و مصلحت کشور را به دلیل رفاقت خودمان در خطر نمی‌اندازیم.

وی درباره رویکرد قوه قضائیه برای مبارزه با فساد گفت: این قضاوت برعهده رسانه‌ها است اما یک تغییر و تحول کاملی در زمینه مبارزه با فساد ایجاد شده است اینکه مرتب سرچشمه را رها کنیم و با شاخه‌های رها شده برخورد کنیم اشتباه است بر همین اساس به سمت شناسایی علل فساد رفتیم.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: از همان روز اول اعلام کردیم که با تمامی فسادها از جمله فساد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید برخورد کرد اما هرچند وقت یکبار گزارش فسادها و اختلاس‌ها مطرح می‌شود که برای حل آن تا حدالممکن علت‌ها و گلوگاه‌ها را شناسایی کردیم و این بسترها را در نشست‌های خود در میان گذاشتیم و چندین مرتبه با بانک‌ها جلساتی را برگزار کردیم.

رئیس قوه قضائیه گفت: در اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی با یک اشکال تحت عنوان ثبت سفارش داخلی مواجه شدیم که نتیجه یک عمل و دستورالعمل نامناسب منجر به این فساد گسترده شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها