کد خبر: 618594
|
۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ۱۲:۳۰:۲۵
| |

مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی در پارک ملی توران + ویدئو

بهرامعلی ظاهری، مدیرکل محیط زیست استان سمنان از مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی در پارک ملی توران در شرق استان سمنان خبر داد.

مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی در پارک ملی توران + ویدئو
کد خبر: 618594
|
۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ۱۲:۳۰:۲۵

مدیرکل محیط زیست استان سمنان از مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی در پارک ملی توران در شرق استان سمنان خبر داد.

به گزارش ایسنا، بهرامعلی ظاهری اظهار کرد: این پلنگ زیبای ایرانی توسط محیط بانان پارک ملی توران در شهرستان شاهرود مشاهده شده است.

وی بااشاره به تصویر برداری از این پلنگ توران ادامه داد: مأمورین اجرایی پارک ملی توران در حین انجام ماموریت های روزانه خود در محدوده مجموعه تحت حفاظت توران ، موفق به مشاهده این گونه مهم گربه سان شدند.

مدیرکل محیط زیست استان سمنان زیستگاه توران را یکی از مهمترین زیستگاه های مهم در کشور و استان نام برد و افزود: وجود گربه سان های مهمی همچون یوزپلنگ آسیایی، پلنگ ایرانی، کاراکال، و..بر اهمیت این زیستگاه افزوده است.

وی تنوع بالای گونه‌های گیاهی و جانوری را مهمترین شاخص این زیستگاه برشمرد و ادامه داد: در این زیستگاه حیات‌وحش در خطر انقراضی همچون: گورخر ایرانی، هوبره، عقاب طلایی، سارگبه، گونه اندمیک زاغ‌بور، بالابان، پلنگ، جبیر، آهو، کاراکال، کل،قوچ و... زیست می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین جمعیت یوزپلنگ آسیایی در این زیستگاه قرار دارد خاطرنشان کرد: برخورداری از جمعیت قابل توجه گورخر ایرانی از دیگر ویژگی های این زیستگاه است.

ظاهری همچنین از امضای تفاهم‌نامه همکاری فی مابین اداره کل حفاظت محیط زیست استان و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان خبر داد و گفت: این تفاهمنامه با هدف استفاده از توانایی ها و ظرفیت های علمی پژوهشی فناوری و اجرایی طرفین، به منظور هم افزایی در شناسایی فناوری های نوآورانه زیست محیطی و بسترسازی برای توسعه کسب و کار های اشتغال آفرین و دانش بنیان در حوزه محیط زیست، به امضا رسیده است.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه همکاری در خانه فناور محیط زیست واقع در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان به امضا رسیده افزود: این تفاهمنامه با حضور رئیس پارک و اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان ،مدیرکل محیط زیست استان و مدیرکل دفتر اقتصاد و فناوری سازمان حفاظت محیط‌زیست، به امضای طرفین رسیده است.

وی اظهارامیدواری کرد: محیط زیست استان با همکاری دانشگاه سمنان و پارک علم و فناوری جدای از بهبود کیفی حفاظت ها به ایجاد اشتغال پایدار و محیط زیست محور نیز کمک کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها