کد خبر: 618079
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۲۲:۴۵:۲۹
| |

چرا ۵ مدرسه دولتی به بخش غیرانتفاعی واگذار شد؟/ آموزش و پرورش: متقاضی ثبت‌نام نداشتند!

به گفته مدیر آموزش و پرورش منطقه ۳ شهر تهران، مدارس دولتی در منطقه ۳ صندلی خالی دارند و متقاضی ثبت‌نام در این مدارس اندک است.

چرا ۵ مدرسه دولتی به بخش غیرانتفاعی واگذار شد؟/ آموزش و پرورش: متقاضی ثبت‌نام نداشتند!
کد خبر: 618079
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۲۲:۴۵:۲۹

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۳ شهر تهران درباره تبدیل ۵ مدرسه دولتی به غیرانتفاعی در بازه زمانی ۱۰ سال گذشته توضیح داد و گفت: مدارس دولتی در منطقه ۳ صندلی خالی دارند و متقاضی ثبت‌نام در این مدارس اندک است.

سید رضا میرزاده مدیر آموزش و پرورش منطقه 3 شهر تهران درباره تبدیل 5 مدرسه دولتی منطقه سه به مدارس غیرانتفاعی گفت: بنده یک سال و دو ماه است به عنوان مدیر آموزش و پرورش منطقه 3 انتخاب شدم و واگذاری 5 مدرسه دولتی به بخش غیردولتی در بازه زمانی 10 ساله اتفاق افتاده است.

وی افزود: مدیران مناطق آموزش و پرورش شهر تهران برای واگذاری املاک از طریق مزایدات دولتی اقدام می‌کنند و وزارت آموزش و پرورش، اداره کل‌ آموزش و پرورش شهر تهران و مناطق آموزش و پرورش به لحاظ قانونی از این واگذاری‌ها مطلع هستند.

میرزاده با اشاره به اینکه در منطقه 3 شهر تهران تعداد مدارس غیرانتفاعی بیشتر از مدارس دولتی است، بیان کرد: از 258 مدرسه موجود در منطقه 3، 76 مدرسه دولتی و مابقی غیردولتی هستند.

رئیس آموزش و پرورش منطقه سه شهر تهران درباره واگذاری مدرسه "شاهد مشکات" عنوان کرد: ملک این مدرسه متعلق به بنیاد شهید است و طی مذاکرات مختلف، این مدرسه را حفظ کردیم و هم‌اکنون دوره متوسطه اول آن برقرار است.

وی گفت: در محدوده‌های ثبت‌نام منطقه 3، مدارس دولتی صندلی خالی دارند و به حد تراکم معمول دانش‌آموزان در کلاس درس نمی‌رسند چون تعداد افراد متقاضی ثبت‌نام در مدارس دولتی، اندک است.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 3 شهر تهران با ذکر مثالی در این باره گفت: تعداد دانش‌آموزان مدرسه ایران با 3 هزار متربنا در منطقه سه شهر تهران،  به 200 نفر هم نمی‌رسد که به مرور زمان باید برای آنها تدبیر شود، اقدامی که انجام دادیم گسترش محدوده‌ ثبت‌نام در این مدرسه، توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی و نیروی انسانی بود.

 

او گفت نیروی انسانی موجود در سطح منطقه 1200 نفر است که 400 نفر امسال بازنشسته خواهند شد بنابراین باید برای تأمین نیرو در کلاس‌های درس چاره‌اندیشی کنیم، وقتی یک مدرسه را به بخش غیردولتی اجاره می‌دهیم پول آن به حساب خزانه‌داری رفته و به آموزش و پرورش بازگردانده و برای برنامه‌های دولتی از آن استفاده می‌شود.

به گفته میرزاده، تعداد مدارس دولتی بسیار اندک است اما اکنون آمار دقیقی ندارم، 30 مدرسه دولتی در دوره ابتدایی و متوسطه اول داریم که تمام مراجعین برای ثبت‌نام را پاسخگو هستند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها